Wie weet een oplossing voor mijn water haal probleem ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

klavertje

Wie weet een oplossing voor mijn water haal probleem ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-09 19:42

Ik heb een stal zonder watervoorziening. Bij de boer haal ik uit de schuur mijn water met emmers en daar vul ik de waterbak mee....maar....ik heb erge last van een tennisarm doordat ik steeds maar iedere dag met die zware emmers loop te leuren. De afstand is ongeveer 40 meter tot de schuur. Weten jullie hier een creatieve oplossing voor ??

odenxia

Re: Wie weet een oplossing voor mijn water haal probleem ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 19:43

In een kruiwagen een cement ton, zodat je met de kruiwagen heen en weer kan..

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 19:43

met een kruiwagen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 19:44

heb je geen sloot in de buurt van het land met doorstromend water? dan kan je een grote waterton vlakbij de sloot neer zetten en daar water uit scheppen met een speciale 'emmer aan een stok'
anders met een tuinslang maar dan is 40 meter wel veel.

saskiaojan

wij hebben een speciekuip en die zet ik in de kruiwagen, vullen en dan bij de waterbak weer legen...misschien een idee?

*edit meer mensen met dit idee :Y)
Laatst bijgewerkt door saskiaojan op 20-08-09 19:45, in het totaal 1 keer bewerkt

chocobroodje

3 opties Een tuinslang vanaf de kraan, waterput slaan of zo'n witte 1000 liter bak in je wei zetten liefst op een aanhanger voor het makkelijk bijvullen

Silfanoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 19:45

dees_daan schreef:
heb je geen sloot in de buurt van het land met doorstromend water? dan kan je een grote waterton vlakbij de sloot neer zetten en daar water uit scheppen met een speciale 'emmer aan een stok'
anders met een tuinslang maar dan is 40 meter wel veel.

Je kan ook een emmer met een halstertouw eraan vastmaken, en dan de emmer erin gooien, en weer eruit halen :D

Maar ik dacht idd ook aan een kruiwagen :j

Rubi_

Heb je daar niet een kraan dan?
dan kun je misschien een slang aansluiten..

Anoniem

Jerrycans kopen en die vervoeren in een kruiwagen, bolderwagen, een karretje achter een fiets. enz Zo heb ik jaren elke dag water naar mijn pony's gebracht die 500 meter bij mijn huis vandaan stonden.

Cementkuipen raken door het gebiebel vaak wel leger. En anders gewoon een flinke tuinslag aanleggen.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 19:47

Kan je niet gewoon een goede slang aanschaffen?
Ik neem aan dat je het water ergens vandaan haalt?

Elpharo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 19:48

Wij vervoerden ook water in grote emmers die dicht konden- en dan in een kruiwagen Werkt erg fijn...maar die bolderwagen is ook een goed plan zeg, net als karretje achter d efiets. Scheelt een hoop tennisarm denk ik....Ik vind zelf maar weinig sloten goed genoeg om water uit te slepen eerlijk gezegd, je zit zo gauw in de drek....

LadyLaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 19:50

Een stok met 2 emmers eraan op je schouders. :+
Iets creatievers kan ik niet bedenken.
Kan je idd niet gewoon een tuinslang gebruiken, die heb je in alle lengtes.
Je moet er natuurlijk wel het geld voor over hebben.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 19:51

Jerrycan en een kruiwagen werken goed (gebruik ik zelf ook)
40 meter zou met een slang moeten kunnen.

diesel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 19:53

jerrycans op zo'n plat wagentje (zo'n vierkant stuk hout met rare wieltjes)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 19:53

dat met die emmers en kruiwagens heb ik 1 keer op stage geprobeerd.. was geen succes.. het eerste probleem was de drempel.. dus emmers er weer uit, kruiwagen over de drempel, emmers er weer in.. wat een gedonder.. er konden maar 3 emmers in dus dat schiet ook niet op, zeker niet als je ook nog door het land moet, dan ben je een groot gedeelte alweer kwijt lijkt mij..

Silfanoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 19:54

dees_daan schreef:
dat met die emmers en kruiwagens heb ik 1 keer op stage geprobeerd.. was geen succes.. het eerste probleem was de drempel.. dus emmers er weer uit, kruiwagen over de drempel, emmers er weer in.. wat een gedonder.. er konden maar 3 emmers in dus dat schiet ook niet op, zeker niet als je ook nog door het land moet, dan ben je een groot gedeelte alweer kwijt lijkt mij..

daarom zijn jerrycans makkelijker, want die kunnen dicht :)

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 19:54

Het makkelijkste is een tuinslang, geen gezeul en geknoei met water. Ik heb hier ook een hele lange extra dikke slang liggen. Tonnen zijn zo gevuld ermee. ;)

klavertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-09 19:54

Wow, wat veel reacties zo snel...super !!...er is geen sloot te bekennen. Dat met de waterbak in de kruiwagen heb ik al eens geprobeerd, maar mislukte. Het pad is erg hobbelig en ik moet ook een gedeelte over grasland. De helft was er al uit voor ik weer bij de stal was..ha ha ha ..

Tuinslang moet wel erg lang zijn en mag ik niet chronisch laten liggen, dus steeds dat ding oprollen is ook erg zwaar.

De bolderkar met jerrycans lijkt me de beste optie.Ik vraag me alleen af of het niet erg zwaar is om die dingen leeg te gieten met het oog op mijn tennisarm.

Alvast bedankt voor jullie meedenken .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 19:55

Silfanoo schreef:
dees_daan schreef:

daarom zijn jerrycans makkelijker, want die kunnen dicht :)

dan moet je wel een grote kiepkruiwagen hebben anders schiet dat nog niet op denk ik..

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 20:00

Gewoon een stuk of 3 tuinslangen kopen en aan elkaar koppelen. Misschien mag je hem (deels) ingraven.

Je kunt ook jerrycans nemen en die met een steekwagen of balenwagen vervoeren.

Tenslotte kan je het water ook in de kruiwagen doen - niet in emmers maar gewoon los!

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 20:15

Ik heb thuis geen jerrycans, maar wel van die 5 liter tonnetjes waar mijn moeders strijkwater heeft in gezeten. Ik heb nu 7 tonnetjes, die vervoer ik dan in de kruiwagen. Het is maar 35 liter, maar mijn pony komt er toch even mee toe.

Mijn vzpaarden moet ik nu ook voorzien van water(eigenaars zijn op vakantie), ik heb 6 grote jerrycans van de eigenaars genomen, deze in de auto gesleurd en naar de wei gereden. Mijn rug en armen doen nu wel verschrikkelijk veel pijn! Het is wel zwaarder dan emmers, maar ik begrijp wel dat je een andere oplossing wilt! Mijn vzpaarden hebben met twee vandaag 4 jerrycans van 20 liter in 1 keer leeg gedronken, zonder even adem te nemen.(ik was even gaan bijvullen) Ik heb me kunnen omdraaien om er nieuwe te gaan halen! :Y) Dus daar kan ik niets gaan doen met mijn kruiwagen en die 7 tonnetjes van het strijkwater :+

Wat ook een heel erg goede oplossing is, zoals hier al eens vermeld is, een 1000liter ton op een aanhangwagen. Die kun je aansluiten op een drinkbak en zo vult de drinkbak zich vanzelf. Als de ton leeg is, aan de auto hangen, naar huis rijden, tuinslang erin steken, vullen, en terugbrengen naar de wei.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 20:19

klavertje schreef:
Wow, wat veel reacties zo snel...super !!...er is geen sloot te bekennen. Dat met de waterbak in de kruiwagen heb ik al eens geprobeerd, maar mislukte. Het pad is erg hobbelig en ik moet ook een gedeelte over grasland. De helft was er al uit voor ik weer bij de stal was..ha ha ha ..

Tuinslang moet wel erg lang zijn en mag ik niet chronisch laten liggen, dus steeds dat ding oprollen is ook erg zwaar.

De bolderkar met jerrycans lijkt me de beste optie.Ik vraag me alleen af of het niet erg zwaar is om die dingen leeg te gieten met het oog op mijn tennisarm.

Alvast bedankt voor jullie meedenken .

Als je een platte kar kan vinden die even hoog of iets hoger is dan je waterbak kun je met een stuk slang je jerrycan in de waterbak legen. Sommige jerrycans hebben een kraantje onderaan, en anders dit principe proberen :
http://nl.wikipedia.org/wiki/Wet_van_de ... ende_vaten

Tjelleman

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 20:21

Zon 1000 liter ton is op zich wel handig maar de meeste mensen hebben niet permanent een aanhangwagen ter beschikking en als ze er een hebben kunnen ze die nooit ergens anders voor gebruiken.
Zo'n soort boldekar en dan emmers erop is idd wel handig op zich en ook goed te doen

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 20:21

Je hebt toch ook van die jerrycans met een kraantje erop? die hoef je dan helemaal niet te tillen je zet ze op platte kar vullen met slang van bovenaf en bij de wei aftappen in emmer

klavertje

Re: Wie weet een oplossing voor mijn water haal probleem ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-09 20:34

Genoeg tips lijkt me, ik ga ermee aan de slag....eens kijken wat de beste oplossing zal zijn. Ik heb twee paardjes en met dit warme weer gaat er een volle cementkuip per dag doorheen.