boek over algemene verzorging

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

LittleMiss

boek over algemene verzorging

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-09 09:26

Ik heb sinds kort een verzorgpaardje, maar nog niet heel veel ervaring... Nu wil ik graag een boek aanschaffen over de algemene verzorging en onderhoud van paard en stal, maar ook over het gedrag etc. Kan ik een en ander eens goed lezen zodat ik wat meer beslagen ten ijs kom. Uiteraard heb ik hulp van de eigenaar maar vind het voor mezelf en richting paard gewoon een prettig idee!

Heeft iemand tips?!

(hoop dat ik t berichtje juist geplaatst heb...)

anouska4ever

Re: boek over algemene verzorging

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 10:46

Koop de paardenencyclopedie, daar staat eigenlijk alles in.
Of ga naar de bibliotheek, daar hebben ze meestal ook een ruim assortiment informatieboeken over paarden.
Bij de ruitershop hebben ze ook vaak leuke informatieboeken te koop.

Wiesje

Re: boek over algemene verzorging

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 15:15

Het is goed je wat in te lezen, maar ga nooit zelf aanmodderen omdat je bepaalde dingen uit een boek 'geleerd' hebt. Blijf ten alle tijde overleggen met de eigenaar!!

LittleMiss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-09 15:36

Nee dat begrijp ik, alleen vind ik het een prettig idee te weten waar iemand het over heeft als iemand over zijn of haar paard praat. En wat zij met bepaalde dingen bedoeld... Bepaalde termen etc. Ik snap als geen ander dat dit soort dingen niet alleen uit een boek te leren zijn. Voornamelijk veel doen, doen, doen en inderdaad overleggen! Wat de eigenaar wil staat voor mij altijd bovenaan! Maar vind ik het sowieso erg leuk me er in te verdiepen en te zien wat ik allemaal kan verwachten!

In ieder geval bedankt voor je reactie, begrijp je 'bezorgheid' :)