Ervaringen met draad gevraagt (dus draad zonder prikkels)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

annebe

Ervaringen met draad gevraagt (dus draad zonder prikkels)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-09 21:44

Wij zijn op zoek naar geschikt, veilig, maar een betaalbare afrastering.
Er komen 3 lijnen en de totale oppervlakte zal dan in totaal op 3,5 kilometer komen.

Graag ervaringen, mogelijkheden en tips gevraagt.

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 21:45

Laatst bijgewerkt door Wietsje92 op 19-08-09 21:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 21:45

Ik zou breed lint nemen, heb je in verschillende kleuren., wit valt het meest op, maar ook groen en bruin heb je tegenwoordig!

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 21:47

Wij hebben op een heel klein stuk van de wei koord, maar dat begint nu al te rafelen, de rest hebben we lint, dat vindt ik echt een aanrader :j

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 21:47

Ik zou ook gaan voor lint, van dat schriklint bijvoorbeeld, heb je inderdaad in verschillende kleuren.
Dat dunne draad zonder prikkels kunnen ze alsnog snel doorheen rennen, omdat het zo dun is, ondanks dat je 3 rijen spant.

vancky2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 21:50

Ik zou zeker geen lint nemen want dat rekt uit in de wind en is te kostelijk om te repareren. Koord is veel beter en dat kan je vast maken met van die spanbandjes die je gebruikt om electrische draden samen te binden. De isolatoren voor koord zijn ook goedkoper dan voor lint en dat breed lint, daar lopen ze zo door. Dat is echt niet sterk.

annebe

Re: Ervaringen met draad gevraagt (dus draad zonder prikkels)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-09 22:12

We hebben lint gevonden met een zeer hoge breekkracht.
Maar het kan mij voorstellen dat door de wind de rek er steeds meer uit gaat.
Vriendin wil alleen absoluut geen koord omdat haar paard daar ooit eens in gezeten heeft (dit was overigens heel dun lint en zat op 10 a 15 cm hoogte)

Ik begreep van bepaald draad dat het juist te sterk was en daar de paarden niet zo door heen konden.
Maar je hebt diverse soorten draad. Weet iemand een site waarbij er divers draad staat met de breekkracht erbij?

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 22:18

misschien dat je s op www.agradi.nl kunt kijken, die bieden veel verschillende soorten aan.

Monaco162

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 22:27

kijk inderdaad bij agradi. Vooral horsewire is een aanrader. Het is duur, maar veroorzaakt geen nare wonden als je paard erin komt en ze geven er heel lang garantie op.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 22:48

Er zit een boel verschil in, dat zie ik hier wel op de weide. De bovenste rol was een stuk duurder, 6 geleidingsdraden erin en een breekkracht van ca. 300 kg geloof ik. Imo precies goed. Als er een paard op volle snelheid doorheen klapt knapt het nog een keer ook. De onderste draad heb ik bewust gekozen voor een lagere breekkracht (ca. 80 kg) omdat in sport en spel op de weide nog weleens een beentje te ver naar voren slaat en ze erin kunnen klauwen.

Na ca. 15 jaar wat het nu staat is de onderste draad wel gaar, de bovenste is ook wel wat aangetast door het weer maar staat nog voldoende stroom op kwam ik vorige week nog weer achter... }:0

De bovenste draad gaat dus binnenkort verhuizen naar onderen en bovenlangs komt een nieuwe. Ik wil ook geen lint. Dit vind ik veel praktischer. Soms moet de omheining even plat omdat er zwaar materieel door de weide moet. In 10 minuten heb ik alles weer staan. Isolatoren zijn veel goedkoper en gaan langer mee. Voor de paarden is het ook prima zichtbaar; ze weten allemaal precies waar de draad staat en er is er nog nooit eentje door gegaan. De onderste draad is door onnozel gedrag van onbekenden die hun paarden lieten neuzen met die van mij weleens geknapt door geklauw met de voorbenen. Op een kleine ontvelling na geen schade door opgelopen. :+ alleen een knoop in het koord.

zij

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 06:02

de kleur schijnt niet uit te maken van het lint.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 06:06

met lint is het zo dat hoe breder het is hoe meer het gaat wapperen.
daarom heb ik overal koord(wat dikker dan draad) en draad.
dit heb ik om en om, 4 draden in totaal.
het koord werkt erg goed voor het zicht, het draad is vooral omdat het koord toch erg duur is...

ik ben er super tevreden over, we kunnen het ook gebruiken voor koeien die nog nooit buiten zijn geweest omdat dit koord zo goed opvalt(en omdat het vrij hoog zit)