Wondje wordt steeds opengebeten, wat nu?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Dimir

Wondje wordt steeds opengebeten, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-09 14:26

Hoi allemaal,

Mijn paard staat overdag in de weide met een hele kudde. Hij heeft een wondje op zijn heup ter grootte van ongeveer een euromunt, maar dat wondje wordt steeds opengebeten. Elke keer als het bijna is genezen, gaat het weer helemaal kapot. Ik denk dat hij het zelf kapot bijt, omdat de loszittende korstjes jeuken of zo, maar ik kan me ook voorstellen dat andere paarden het weer open bijten.

Ik maak het elke keer goed schoon, maar ik weet niet wat ik kan doen om te voorkomen dat het weer open gebeten wordt. Weet iemand hier iets voor?

Iets dat ik er op kan smeren om de jeuk tegen te gaan of iets dat heel vies smaakt of zo?!?!

Ik hoor het heel graag, want inmiddels loopt hij al maanden met dat rare wondje!

Alvast bedankt!

Stippel__

Re: Wondje wordt steeds opengebeten, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 15:38

Tijdelijk een ( vliegen, zomer ) dekentje op doen?

Denice1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 15:44

Ja ik denk dat dat wel helpt;).

Het kan ook wel zo zijn dat andere paarden het openmaken

Ik hoop dat het snel geneest

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 15:52

Vetramil zalf erop smeren.

Vetramil is een zalf op honingbasis met etherische olie gemengd.
De honing ontsmet en bevordert het herstel, de etherische olie houdt de wond soepel en houdt beesten op afstand..
Doordat de wond soepel blijft, krijg je ook geen jeukende korsten..

Gewoon elke dag dik insmeren..

Dimir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-09 19:10

Tnx voor de tip! Dan ga ik dat eerst eens proberen. Ik leg hem liever geen deken op, want dat brengt weer andere risico's met zich mee (ze gaan bijvoorbeeld in groepsverband naar de wei toe en dat gaat er nogal eens wild aan toe en hij zou dan de enige met deken zijn). Maar in elk geval ook daarvoor bedankt!

Morrie05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 19:14

Misschien als het op zijn heup zit en hij gaat liggen dat het dan ook weer open gaat. En anders tijdelijk een spulletje erop spuiten wat paarden erg smerig vinden. En dan niet op de wond maar erom heen.