Prijs nieuwe pensionstal in Stroe

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

poiuytreem

Prijs nieuwe pensionstal in Stroe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-09 18:28

Op dit moment ben ik redelijk serieus bezig met het kopen van een huis met veel grond. Ik doe dit samen met familie van mij.
Op het moment hebben we een woning op het oog in Stroe. Deze woning heeft veel grond en dus veel mogelijkheden.

We willen dit verbouwen tot een pensionstal met:
Goede verlichte buitenbak
Ruime afspuitplaats/poetsplaatsen binnen.
24 uur weidegang in de zomer en winter met ruime schuilstallen (de weide ligt achter het huis, dus altijd toezicht) In de winter onbeperkt hooi.
Afgesloten zadelkasten
De woning is 500 meter verwijderd van de ruiterpaden

Kan iemand me vertellen of er animo is voor zulke stalling in omgeving Stroe en welke prijs zou je hiervoor kunnen vragen?

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 18:32

Komt aardig overeen met mijn stal;

Wij hebben;

Goede buitenbak
Wasplaats
Zadelkast
Stapmolen
Longeer/zadelmakmaak bak
Zitten direct aan het zandpad
Zowel zomer als winter hele dagen weidegang (s nachts op stal) of in deze tijd overdag op stal, s nachts buiten
4x daags voer
Worden binnen en buitengezet
Zelf mesten

Ik zit in Twente en betaal 175 per maand.

Is er bij jou sprake van incl. voer (krachtvoer?)

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 19:46

Er zitten hier stallen zat in d ebuurt, voor een pensionstal met binnenbak en alle andere luxe zit je op 240 euro, of je het snel vol krijgt vraag ik me af elke pensionstal hier in de buurt heeft wel plek vrij.

Lynn_Nikita

Re: Prijs nieuwe pensionstal in Stroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 21:07

hoeveel paarden komen er te staan, en is 24/7 buitenstaan haalbaar met je hoeveelheid weide?

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 07:28

In het gebied waar jij zit zijn er natuurlijk meerdere woningen die de mogelijkheid hebben paarden bij huis te hebben. Waardoor een pensionstal opstarten minder makkelijk zou zijn dan misschien gedacht. Maar ja goede stal, faciliteiten en een mooi gebied trekt altijd klanten lijkt mij.

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 09:46

Zag net zelfs dat er een luxe stal aangeboden wordt voorzien van alle luxe incl binnenbak voor 210 euro in de maand.
En idd er zijn veel particulieren die hun paarden aan huis hebben staan en ook vaak nog wel een paar pensionklantjes erbij hebben, vaak kan je goedkoop bij zulke adresjes staan ;)

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 13:57

EN is het ook mogelijk om s'winters je paard snachts op stal te hebben? Of echt aleen 24 uur buiten met schuilstal?

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 14:39

Hier betaal je 85 euro in de zomer en 200 euro als je je paard 's nachts liever binnen hebt (vooral in de winter dus).

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 14:51

Zijn er geen stallen?
Zo nee, komen ze dan in kuddeverband buiten te staan?
Of met enkele in een wei?

Zonder stal zakt de prijs behoorlijk, ik heb mijn paardjes 24/7 buiten staan, maar vind het wel fijn om een stal te hebben (ivm ziekte, wachten op hoefsmid/DA, even op laten drogen in de winter ed).

Hier zitten diverse pensionstallen met stal, (sommige met stapmolen) en goede! buitenbak aan het bos, en die kosten +/- 175-225 all-in.
Voor 24/7 buiten 75-100 Euro (incl bijvoeren).

Let er ook op dat daar de grond geschikt is voor 24/7 buiten.

Mirique

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 15:01

zijn er stallen of is het 24/7 op wei? en het voer?
voor 24/7 buiten en bijvoeren betaal je 80€ in onze buurt

poiuytreem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-09 17:16

we zijn nu nog een beetje aan het brainstormen. Dus de suggestie die ik in het begintopic openende is een van onze ideeen.
Als blijkt dat er meer animo is voor 's nachts op stal, dan zullen we dit zeker meenemen.
Daarnaast speelde het nog in onze gedachten om eventueel een hit-actiefstal te maken.
We zijn ons eigenlijk meer aan het orienteren.
Dus misschien is de vraag beter gesteld: Wat wil je en wat wil je er voor betalen in Stroe.

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 23:19

Stroe? Weet niet. Voorthuizen is nog best goedkoop :j. ik betaal ongeveer 510 euro voor 2 paarden. Dit is incl mesten,facaliteiten(longeerton,uitmesten,buitenbak met eb/vloed bodem, en weidegang,trailerstalling (10euro) en muesli(meerprijs van 18 euro ong) en ontwormen). denk ook niet dat er erg veel animo is voor een pensionstal in Stroe. Zitten er volgens mij al een paar en hier in de buurt zijn veel mensen met de luxeom de paarden aan huis te zetten.

Springruit06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 18:07

Zijn er ook gewone stallen, een longeerbak, paddocks, kantine, stroom, warm water.. etc.?

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 12:50

even offtopic
maar is het die stroe op wieringen
of een andere was even benieuwd

MiSz_SaNdY

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 12:56

in stroe betaald mijn zus peer paard 240 euro ze heeft er 2 staan er is een stapmolen ( met harde bodem)
buitenbak
binnenbak (je)
luxe stallen er word gemest voor je
en buitengezet in kudde's
alls het erg warm weer word worden de paarden om 6 uur buiten gezet s ochtens en eerder binnen gehaald spuitplaats is er ook
en zeer mooie zadelkasten denk niet dat er behoefte is naar nog een stal er zijn er namelijk zat in de buurt

Diva

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 13:10

Ik denk dat er onderhand meer behoefte is aan een kleinere pensionstal met minder luxe en voor minder geld.
Er zijn veel mensen met paarden aan huis, maar ook genoeg die dat niet hebben en dus aangewezen zijn op pensionstallen.
Pensionstallen met alle luxe, binnenbak, solarium, stapmolen etc en prijzen van ≥ 260 zijn er in mijn ogen wel genoeg.

Ik ben iig erg blij dat ik wat betaalbaarders heb gevonden (de helft van eerdergenoemde prijs), waardoor ik wel zelf moet uitmesten en geen binnenbak heb. Bij de prijs zit geen krachtvoer in, maar het voordeel is dat je zelf kunt kiezen wel voer je wilt. Het wordt wel door de stalhouder gevoerd.
Volgens mij zijn zulke plekjes tegenwoordig nog maar schaars, terwijl de luxe volpensionstallen de gond uit lijken te schieten. Als je low-cost wilt staan kom je snel weer bij een boer terecht die zn weiland verhuurt en waar je niets of nauwelijks iets bij hebt en alles zelf moet doen, wat vaak voor werkende mensen ook weer een te zware belasting is kwa tijd.
Het is voor mijn gevoel tegenwoordig of luxe en duur, of goedkoop maar enkel een weiland. Ik denk dat er ook best behoefte is aan een middenweg!

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 15:14

Ik vraag voor bij mij thuis in de weide lopen met een inloopstal; voor shetjes 50 euro ponys 75 en paarden 100 euro dit zonder krachtvoer en hooi, mochten ze zelf bij willen voeren kunnen ze dat zelf doen en geven wat ze zelf willen.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 08:19

Kan je niet eens rondkijken bij de bestaande stallen wat er daar voor faciliteiten zijn en wat de prijs per maand is?
Weet dat er al verschillende stallen zitten in stroe.
Als je je eigen stallen vol wilt krijgen zal je je denk ik in iets moeten onderscheiden wat de andere niet hebben/bieden.

Siebjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 08:46

Ik betaal 250 euro p/m voor een ha weiland, betonpaddock, mogelijk gebruik van 3 boxen. Moet wel alles zelf doen en is excl hooi/strokorrel/voer etc. Voor mij gewoon perfect :) (250 eurie voor 3 paarden :-))

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 12:46

ik denk dat je met het idee van weide +schuilstal (+ een box of 2 voor nood) juist in een omgeving met veel luxe stallen(luxe voor de ruiter als in dikke kantine, binnenbakken, stpmolens etc) een goede kans maakt :j
juist in veel regio's zoek je je de pest naar stalling waarbij het dier voorop staat, als in onbeperkte beweging op de groep (hele dag wei, of ruime paddock+weide etc )
terwijl je juist je nek breekt over de stallen waar de dieren vele malen minder buiten komen

wat betreft kosten , geen idee...ik ben niet bekend in de omgeving

poiuytreem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-09 16:49

Als we voor de omgeving kiezen zullen we zeker eerst in de buurt op bezoek gaan bij andere stallen om te kijken wat ze te bieden hebben. Daarnaast doen we dit natuurlijk niet als er blijkt geen behoefte aan te zijn.
Het is zeker een goed idee om je te onderscheiden van andere stallen. Vandaar dat ik eigenlijk probeer uit te zoeken wat de mensen in omgeving Stroe nog niet hebben en waar er vraag naar is:
paddock paradise, 24 uur weidegang, hit-actief etc etc.
Dus alle ideeen en tips blijven welkom!

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 17:12

Navy van bokt heeft een pensionstal in Kootwijk zitten waar de paarden dag/nacht op de weide lopen, ze heeft verschillende pakketen moet je maar eens bij haar op de website kijken een paardnatuurlijke stal.

poiuytreem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-09 16:20

oke bedankt, zal ik zeker eens doen!