Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
) Per week heb ik ongeveer een baal vlas nodig, en 1 gemiddeld 1 plak stro per dag.
Stro is toch wel mijn favouriet, je kan een erg dik bed maken, het geeft ze een bezigheid en het uitmesten is zo gebeurd. Als je GOED stro hebt is het een stuk minder stoffig dan zaagsel. mcsjelle schreef:Wij gebruiken vlas anders. Ik vond dat op de manier van 4 pakken en dan elke week een pak erbij, dat de ammoniak lucht zo sterk was.
Ze staan bij ons op rubber matten en daar doen we bij de merrie's een pak vlas in. Ze staan bij ons alleen 's nachts op stal, dus dat scheelt waarschijnlijk wel. En dan doen we elke dag gewoon de drollen en de natte plekken eruit en na ongeveer 4 a 5 dagen een nieuw pak erin. Onze merrie's zijn echt smeerpoetsen, maar zo gaat het het best. Ze gaan ook gewoon liggen.
En ons oudje die moet natuurlijk met zijn knokige botjes een lekker bedje hebben, dus bij hem doen we hetzelfde maar dan met 2 pakken vlas. Die is ook veel schoner, dus die doet er veel langer mee.
vorame schreef:Wat betaal jij voor strokorrels als ik vragen mag?
Ik betaal namelijk voor vlas maar 5,50 geen 7 euro.
colunder schreef:vorame schreef:Wat betaal jij voor strokorrels als ik vragen mag?
Ik betaal namelijk voor vlas maar 5,50 geen 7 euro.
Ik heb nu voor en hele palet 234 euro betaald(36 zakken van 20 kilo).
Het klopt dat de vlas nu weer goedkoper is, ik heb het over 3/4 jaar geleden.
Met strokorrel hoef ik minder snel bij te strooien dan met vlas.
vorame schreef:Als hij op verzadigd vlas staat en het bovenop nat is heb je er te weinig in liggen.
Als ik al vies stro heb is dat van mestplekken waar hij doorheen is gedenderd en de mest met z'n voeten heeft uitgesmeerd. Ik hoef er maar af en toe stro weg te halen dat smerig is geworden door de urine. Sowieso schuift het stro uit het midden de volgende dag door naar de kant waar hij mest, en aan de kant waar zijn hooi ligt krijgt hij dagelijks schoon vlas en stro