We hebben hier 2 jaar geleden een stroomkoord langs gemaakt, niet omdat ze ontsnapneigingen hebben (totaal niet, het zijn geen pony's die onder/over/door deze houten omheining gaan) maar omdat ze het hek bij jeuk zowat omverduwen
en zit om die reden ook alleen bovenaan koord, 'aan de paardenkant' van de houten balk op borst/kont hoogte.De stroomkoord die we destijds gebruikt hebben is niet goed meer, op bepaalde punten is het koord zwak of al eens kapot geweest en de stroom geleid niet meer goed. Pony's staan dus weer tegen het hout aan te 'beuken'.
We willen het dus geheel vervangen door steviger/permanent glad draad. De kans van 'door de draad' gaan is bij onze wei ivm de houten omheining, de hoogte en de twee oude taarten van pony's die er lopen, zeer klein, maar desondanks wil ik wel dat het knapt mocht er iets gebeuren.
De discussie draad/lint/koord en de eventuele verwondingen wil ik eigenlijk niet voeren omdat dat in mijn ogen bij ons ook niet aan de orde is ivm het houten hek.
Van deze gladde afrasteringsdraden kom ik verschillende benamingen/soorten tegen: staaldraad, aluminiumdraad, verzinkt ijzerdraad....
Wat is het meest geschikt voor de omschreven situatie?