kratjes voor hooi, waar?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Cardy

kratjes voor hooi, waar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-09 20:34

Ik vroeg mij af... 1 september ga ik verhuizen naar een andere stal.

Daar moet je het hooi klaarzetten zodat het gevoerd kan worden. Het slimst lijkt mij in kratjes.
Ben op zoek gegaan hiernaar en kon alleen die inklapbare vinden, die snel stuk gaan.

Waar zijn die stevigere kratjes te vinden? Heb op marktplaats wel een aantal gevonden, maar die worden niet verzonden. Alleen ophalen, en dat ga ik niet redden op me fietsje haha

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 20:37

Hoeveel hooi ga je voeren? En wordt het kratje ook in de stal gezet? Anders is miss. de grootste Curver- of soortgelijke box of wasmand met deksel een idee? Of bij een wijn- of groentebooer vragen of je een houten kistje kunt krijgen.
Edit: schiet me nu te binnen dat wij het hooi gewoon in losse plakken klaarleggen met het voeremmertje erop, of mag dat niet?
Laatst bijgewerkt door Sientje op 12-08-09 20:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 20:37

Groentenboer vragen of je een paar veilingkratjes mag "kopen", van die grijze dingen. Zit statiegeld op (zal nu vermoed ik een euro of 10 zijn? Geen idee, de dingen die ik hier heb heb ik 6 gulden voor betaald, ooit), als het een aardige groentenboer is geeft hij ze voor het statiegeld mee.

Cardy

Re: kratjes voor hooi, waar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-09 20:43

kratjes zijn alleen voor het klaarzetten, worden 2 a 3 voor de box neergezet en dan wordt er 1 kratjes per keer in de stal leeggegooid.

Ik ben op zoek naar zo'n soort materiaal (dit is zo'n kratje voor op de fiets. maat van kratje is anders dan deze):

http://www.transportfiets.net/foto/tran ... ts_847.jpg

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 20:47

Zijn dat soort kratjes niet bij tuincentra te krijgen? Meen dat ze ook regelmatig gebruikt worden voor planten e.d. ;) Of kijk anders ook is bij bouwmarkten (en dan de tuinafdeling) :)

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-09 20:48

dankje! ga ik zeker even proberen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 20:51

De bakker in de supermarkt heeft nog een slag grotere kratten dan de groentenboer. Misschien kan die wat voor je betekenen.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-09 20:53

geld dit voor elke supermarkt? Dan ga ik mooi van de week even proberen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 20:54

Vast niet, maar hier zie ik ze bij zowel de Aldi als de C1000 wel eens staan, van die grote bruine. Appie heeft andere, maar ook vrij grote en ook mooi stapelbaar.
Tik van me, ik zie overal paardenspullen in :=

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 21:01

Die van Appie zijn gewoon de zwarte vusters ;) (http://files.uwsupermarkt.nl/UserFiles/ ... gen003.jpg <- die je hier ook ziet waar de groenten enzo in liggen :) Echter zijn dit niet de grootste die ze hebben hoor..

Denk echter dat je bij supermarkten weinig kans hebt? (die doen ze niet zomaar weg..) Die van de appie staan namelijk allemaal opgestapeld in het magazijn, en er zijn veel verschillende formaten. Maar ze worden echter elke keer weer opnieuw gebruikt..

Maar goed wie niet waagt wie niet wint, gewoon vragen dus :D

Elpharo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 21:11

Hoi hoi, bij elke grotere producent van levensmiddelen zijn goede kratten te krijgen. De AH en C1000 hebben ze ook zeker. De gemiddelde krat die gebruikt wordt is 3.86 euro (ongeveer 17 cm hoog) per krat. Moet je alleen iemand zien te vinden waar je ze vandaan kan krijgen....*fronst* Ik heb makkelijk praten, bijna iedereen van mijn hele stal is onderhand voorzien van kratten van het bedrijf waar ik werk...vandaag nog voor iemand meegenomen. Maarre, de kratten van groneteboeren enzo zijn ook goed stapelbaar trouwens....goed idee eigenlijk wel.

Enne Sonja- jij en zoveel anderen geloof ik :0 Wat de paardenspullen betreft. Bij mij op werk worden honderden tot duizenden emmers/kratten/bakjes etc verbruikt. Als paardeneigenaar vreselijk, want ik wil ze allemaal. Wat nou als het ergens handig voor is!! Is he took, maar wat moet je met 10 grote emmers met deksels, waar je er voor een endurance max 4 nodig hebt....vreselijk, wat een luxeprobleem voor een paardeneigenaar...hahaha

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 21:22

Elpharo werk jij bij een supermarkt dan? En kun je gewoon zeggen dat je een paar van die kratten mee wil nemen en voor welke prijs dat dan kan? Werk zelf namelijk bij de AH en als dit zo is, is dat natuurlijk ideaal!! :D

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-09 21:46

Bedankt allemaal weer. Ik zie ook in alles paardenspullen hoor haha.

@ Elpharo: Kan jij geen kratjes ook voor mij regelen?
Het is dan zeker niet mogelijk om te verzenden? :+ (ik dacht het wel toch? zolang het gewicht onder de 10kg is kost het 6,75. In 2en verzenden)

Ben trouwens ook nog op zoek naar een grote ton met deksel waar 90liter in kan (voor een zak lucerne)

Elsie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 08:02

Heb je geen bollen/plantenkwekerij in de buurt?
Vroeger in de bollenschuur hadden we ook van dit soort kratten :j

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 13:33

Bij de bloemenveiling, daar hebben ze stevige kratten, van die grijze! :D

Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 19:24

In zo'n kratjes als die van de supermarkt kan toch nooit genoeg hooi voor een paard?

ik deed vroeger wel eens hooi in zo'n groen nylon pop-up tuin-snoeiafval ding (zoiets: http://www.bestnest.com/bestnest/img_p/ ... 50x300.jpg). Wij hebben vrij grote en in één zo'n zak past net één portie.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 11:52

Het krat wat jij bedoelt is een melkkrat. Misschien dat je bij restaurants bij jou in de buurt eens kan lobby-en of je ze voor het statiegeld mag overnemen.

_Mellanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 11:55

Cardy schreef:
kratjes zijn alleen voor het klaarzetten, worden 2 a 3 voor de box neergezet en dan wordt er 1 kratjes per keer in de stal leeggegooid.

Ik ben op zoek naar zo'n soort materiaal (dit is zo'n kratje voor op de fiets. maat van kratje is anders dan deze):

http://www.transportfiets.net/foto/tran ... ts_847.jpg

deze maar dan lager , gebruiken we in de tuinbouw voor tomaten :)

nitouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 14:56

een winkelmandje van de supermarkt :D

Elpharo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 22:14

_Marinke_ schreef:
Elpharo werk jij bij een supermarkt dan? En kun je gewoon zeggen dat je een paar van die kratten mee wil nemen en voor welke prijs dat dan kan? Werk zelf namelijk bij de AH en als dit zo is, is dat natuurlijk ideaal!! :D

Nee ik werk niet bij een supermarkt, maar eerlijk is eerlijk, als het een beetje supermarkt is, dan gaan er heel veel kratten in zo'n bedrijf om per dag- vraag het es, moet voor statiegeld te regelen zijn lijkt me.

Cardy- ik heb toevallig net mijn kruit verschoten voor een stalgenootje ;) en de weg-te-gooien kratten hebben we op dit moment ook niet, da's wel jammer heh...anders was het wel een optie geweest natuurlijk. Alhoewel opsturen niet makkelijk zou zijn met kratten van die grootte ben ik bang :)

Over het algemeen zijn groenteboeren echt de onaardigsten niet hoor- ik zou het gewoon vragen of er iets te regelen valt tegen betaling! Bakkers hebben weer hele andere kratten volgens mij....

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 09:53

Maar een kratje, daar past toch nooit voldoende hooi in? Je voert toch zo'n kruiwagen per paard per keer en dat past toch echt niet in zo'n kratje.

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 10:01

Ik voer m'n hooi in soort van wasmand.
Zoals op deze foto, maar dan zonder gaatjes erin. Ik heb ze voor een paar euro bij de Action gekocht, maar je hebt ze ook bij onze soort van welkoop, maar dan betaal je wel meer. Ze zijn redelijk flexibel, dus gaan ook niet snel stuk.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 10:02

Caira schreef:
Maar een kratje, daar past toch nooit voldoende hooi in? Je voert toch zo'n kruiwagen per paard per keer en dat past toch echt niet in zo'n kratje.

Een kruiwagen? Pluis jij het uit dan? Ik geef gewoon hele plakken, dat past prima in een krat.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 10:15

nee hoor pluis niets uit, maar 6-7 plakken passen bij mij niet in een krat hoor.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 10:22

Geef je 6-7 plakken per voerbeurt? Die van mij krijgt anderhalve plak per keer ongeveer, anders kan ik haar de stal uit rollen. ;)