wat voor shampoo gebruik je? en wat voor glansspray gebruik je?
zelf gebruik ik (voor de witte manen) silver shampoo speciaal voor paarden. en daarna gewoon equistar glansspray. hoewel deze niet echt veel glans geeft maar de manen wel mooi klitvrij en zacht maakt, ik heb 3 jaar terug een merk glansspray gehad waarvan ik tot mijn grote spijt het merk niet meer weet
misschien weet iemand het? ik zou heel dankbaar zijn als ik het kan vinden hoe het heet.
het was een groene fles met een wit/geel etiket. het rook sterk naar alcohol en ruikt niet echt heel lekker, maar die geur is er binnen een half uur uit, maar wat een fantastisch spul!! ik had de manen van mn hafje gewassen en toen dat spul er in gedaan, en ze liep naar buiten in de zon, en het leek alsof er diamanten in haar staart/manen zaten het glinsterde letterlijk als miljoenen glittertjes, zonder dat er gittertjes in haar haren zaten, zo iets moois had ik nooit gezien
het was helaas een klein flesje en het was snel op, het was nog goedkoop ook, maar toen ik het weer wilde kopen bij de ruitersportzaak waar ik het toen had gehaald zat er een nieuwe eigenaar in de zaak en die wist niet wat ik bedoelde en had er ook niks meer van staan
maar ontopic wat je kan doen, is wassen met paarden of baby shampoo, gewoon goedkope crémespoeling er na doen en een ei erbij doen eerst even loskloppen in een bekertje en er goed doorheen wrijven. en als het haar half droog is goed insproeien met glansspray, en als het helemaal droog is nog eens en dan wachten tot het droog is en uitborstelen. en gewoon wat verschillende merken glansspray proberen, en dan kijken wat het beste werkt voor jou gevoel.