water testen ? Iemand tips ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

cocochanel

water testen ? Iemand tips ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-09 13:03

Ik wilde gaan kijken of ik het slootwater wat naast mijn wei loopt kan gebruiken als drinkwater,
water ziet er verder wel goed uit,en is stromend water .

Maar wil het graag gaan laten testen om er wel echt zeker van te zijn..
Nou had ik op de site gddeventer.com gezien dat het daar kon,
maar dat kost 60€ en dacht misschien kan dat ook goedkoper ?
Vind 60€ toch wel prijzig,als het niet anders is moet die maar
maar dacht moet vast toch ook wel voor rond de 20/25€ kunnen ? :o

Iemand misschien tips waar ik het nog meer kan laten doen ?

Groetjes,
Natascha

IngridM

Re: water testen ? Iemand tips ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 14:32

kan heus wel hoor, gaan ze niet dood van

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 14:34

Hoef je niet voor te testen hoor,onze paarden drinken het al jaren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 14:34

Stroomt het?
zo ja, dan kan je het meestal wel gebruiken

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 15:36

Als je bloed laat analyseren kost dan ook ongeveer 60 euro. Het analyseren van stoffen is nou eenmaal niet iets dat iedereen zomaar kan doen, daar heb je apparatuur voor nodig. En die kost geld.

Als je zeker wilt zijn dat er geen metalen (koper, ijzer) of vervuiling met meststoffen (uitspoeling van akkers in de buurt) in het water zit, zou ik die 60 euro voor de gezondheid van mijn paard (en mijn gemoedsrust) wel uit willen geven. Stel dat je paard ziek wordt, dan moet het tóch geanalyseerd worden om uit te sluiten of het van het water kan komen. Kan je het net zo goed meteen doen.

madamX

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 18:17

Ibbel schreef:
Als je bloed laat analyseren kost dan ook ongeveer 60 euro. Het analyseren van stoffen is nou eenmaal niet iets dat iedereen zomaar kan doen, daar heb je apparatuur voor nodig. En die kost geld.

Als je zeker wilt zijn dat er geen metalen (koper, ijzer) of vervuiling met meststoffen (uitspoeling van akkers in de buurt) in het water zit, zou ik die 60 euro voor de gezondheid van mijn paard (en mijn gemoedsrust) wel uit willen geven. Stel dat je paard ziek wordt, dan moet het tóch geanalyseerd worden om uit te sluiten of het van het water kan komen. Kan je het net zo goed meteen doen.

Helemaal mee eens; als je 60 euro al te duur vind moet je helemaal geen dieren gaan houden.....

cocochanel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-09 21:06

Ja het stroomt , en denk ook wel dat het kan, andere paarden drinken er nu ook al van en leven ook nog steeds,maar wilde het gewoon eens testen..

Nou niet meteen beginnen dat als ik 60 euro te duur vind ik helemaal geen dieren moet houden,heb er geld genoeg voor,maar het kon toch zijn dat het ergens anders goedkoper kon,weet ik veel,heb zoiets nog nooit gedaan,dus vraag het maar...
zag ook andere onderzoekstesten van 20,- euro maar daar stonden geen watertesten bij..
en dit was het enige wat ik kon vinden,maar meer mensen weten soms meer dingen toch ?

Anyway thanx voor de antwoorden en ga wel gewoon zo'n test doen .. ;)

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 21:09

[Helemaal mee eens; als je 60 euro al te duur vind moet je helemaal geen dieren gaan houden.....[/quote]
waar slaat dat nou weer op???

Saleentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 21:09

[/quote]
Helemaal mee eens; als je 60 euro al te duur vind moet je helemaal geen dieren gaan houden.....[/quote]

Ik vind dit echt onzin! Er zijn mensen zoals ik die niet rijk zijn, maar wel dier kunnen houden!
En er zijn waarschijnlijk wel mogelijkheden die goedkoper zijn. Misschien met een PH-meter. Kan je vast wel ergens lenen.
Maar als er vissen of torren in zwemmen, weetje dat het schoon is!! Die houden van schoon water namelijk!

Succes!

PS: deze torren zijn het ;) (ik heb namelijk een onderzoek moeten doen op school (havo) voor een cijfer! Ik had het hoogste cijfer van de klas! een 8.5)

Afbeelding

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 21:12

Mijn paarden doen het ook met een troebel flauw stromend slootje, nooit ziek geweest!
Tsja, heb je wat aan de uitslagen van die test? Zal niks schokkends uitkomen alleen dat er bepaalde stoffen inzitten... tenzij je er verstand van hebt, heb je er denk ik weinig aan....

Perlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 21:16

Bonita_Bon schreef:
Mijn paarden doen het ook met een troebel flauw stromend slootje, nooit ziek geweest!
Tsja, heb je wat aan de uitslagen van die test? Zal niks schokkends uitkomen alleen dat er bepaalde stoffen inzitten... tenzij je er verstand van hebt, heb je er denk ik weinig aan....

Nou ik neem toch aan dat je er ook wel een toelichtinge en eventueel advies bij krijgt.

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 21:18

Geen idee? Ik kan me zo voorstellen dat ze het niet in 'nijntje-taal' uitleggen en als ze het dan over grondstoffen hebben en dergelijke.. doe mij dan de nijntje-vertaling maar, aangezien ik een leek ben..

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 21:37

Ik heb ook eens het water laten testen. Was toen 65 euro kwijt. Heb geen kwalitatieve test laten doen met cijfertjes, maar het is 'ionisch bepaald'.
Dus ook de stoffen die erin zit, die van lagere waarde zijn dan de minimum kwantitatieve waarde, worden gemeten. Erg scheikundig en ingewikkeld om uit te leggen, maar het heeft mij veel duidelijkheid opgeleverd. :)

Er bestaan instanties die het testen, dus kwantitatief. Maar ik heb het via mijn dierenarts laten doen.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 16:26

TAO-->VSW