Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
hinta schreef:alle gele bloemen zijn giftig. alleen de mate waarin verschilt.
bij een paardebloem is het zo laag, dat ze er heel wat van kunnen eten zonder er last van te hebben.
maar wanneer je wei één grote (mooie) zee van paardebloemen is, kun je toch beter je maatregelen nemen en ze vernietigen.
Amber_Touchi schreef:Paardenbloemen hebben een 'gezonde' werking in het paardenlichaam als het paard er niet teveel van eet. Staat hij echter de hele dag door die bloemen te eten, dan kunnen ze giftig zijn. Het ligt dus maar net aan de dosis waarin je paard ze eet, maar de meeste paarden die geregeld buiten komen weten van nature hoeveel ze van wat kunnen verdragen, al moet je natuurlijk altijd een oogje in het zeil houden!
Amber_Touchi schreef:
hinta schreef:geen idee of je hierover info kunt vinden op internet, ik ben niet zo'n struiner.
dit is boerenwijsheid!
lach er maar om wanneer jouw mening is, dat alles eerst wetenschappelijk bewezen moet zijn, dat is je goed recht.
ik ben van mening dat mensen, die al generaties lang, met dieren, beweiding en alles wat daarbij hoort bezig zijn, over het algemeen een zeer goede kennis van zaken hebben.
Boebaboeba schreef:In mijn leerboek van B-brevet stond er toch dat het giftig was...