Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
) Maar ik vroeg het me dus af of paarden uberhaupt vlooien konden krijgen??

AlexandraM schreef:denk dat het net zo is als dat die vlo ook bijna nooit op mensen gaat zitten

AlexandraM schreef:denk dat het net zo is als dat die vlo ook bijna nooit op mensen gaat zitten
daantjuhhh schreef:Ja hoor..
Wij hebben een shetje op stal en die kwam slecht door zijn vacht.
Wij dachten dat ze daardoor zoveel jeuk had en besloten haar een handje te helpen door de vacht eraf te scheren..
Ik haalde de scheermachine er overheen en er kwamen 100derden vlooien naar boven.
Echt verschrikkelijk.... daardoor had het arme dier z'n jeuk.
Blegh... als ik er aan denk krijg ik plots weer jeuk.
Zat zelf ook helemaal onder (logisch die haren vliegen overal heen)
We hebben haar een aantal keer gewassen met speciaal spul en de vlooien verdwenen net zoals de jeuk.
CHL schreef:Dit is best een interressante vraag...
Misschien dat vlooien meer voorkomen bij dieren die een nest hebben...zoals honden en katten. Een paard heeft van nature uit geen nest en trekt meer rond, waardoor de vlooien misschien hun eitjes niet kunnen leggen omdat die vnl in het nest tot uiting moeten komen?? Zeg ook maar wat hoor.
Teelee schreef:Mijn katten en honden hebben er idd beide last van. Maar eigenlijk sinds de katten buiten komen, die nemen het mee naar binnen. nu heb ik daarvoor de ideale oplossing. Zodra mijn hond begint te krabben heeft hij minimaal 1 vlo. Hij is er zo gevoelig voor. Wij hebben BIOKILL. Ideaal spul, wat ik bij de paarden ook tegen de teken spuit. Volledig veilig voor warmbloedige dieren. (je kunt het zelfs van de tafel oplikken) Maar ik vroeg het me dus af of paarden uberhaupt vlooien konden krijgen??
Misschien ligt het aan duitsland idd. Al is het hier wel het oosten

Sammyoo schreef:Een tijdje terug heb ik een interessante documentaire gezien die misschien hiermee verband houdt. Het kwam er op neer dat wetenschappers ontdekt hadden, onder meer aan de hand van oude schilderijen, dat mensen die in de middeleeuwen met paarden werkten, de pest niet kregen. Ik weet niet meer precies hoe het zat, maar volgens mij had het te maken met de besmette vlooien op ratten, die niet tegen paarden konden.
Iets met paarden en de pest.