HBO of WO studenten met een eigen pony.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mutzje
Berichten: 400
Geregistreerd: 17-03-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 17:21

Het ligt er eigenlijk maar net aan welke opleiding je hebt, bij sommige heb je genoeg tijd om gewoon je eigen paard of verzorgpaard aan te houden.. maar ik ken ook zat mensen die door hun drukke opleiding hun paard hebben moeten verkopen, of dus hun verzorgpony hebben moeten opgeven.

ukkie

Berichten: 1669
Geregistreerd: 15-06-02
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 17:44

Ik rij naast mn HBO studie 4 paarden, het kost tijd en energie
het is maar net of je het er voor over hebt Knipoog
Op de HAVO lukte het me met gemak en nu precies Haha!

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 19:34

Ik doe WO Geschiedenis, heb een eigen paard en rij dnog één paard voro een fokker. Is te doen, soms wat stressen.
Je moet er wel wat voor over hebben, mij zie je zelden in de kroeg (maar ik ben ook liever bij de paarden).
Wel hebben mijn ouders een belangrijk aandeel in de kosten voor m'n eigen beest, en voor die van de buren hoef ik helemaal niets bij te dragen.
(bedenk me opeens dat ik eigenlijk twee iegen paarden heb, maar nr.2 is nog jaarling dus die kost weinig geld en weinig tijd)

Mutzje
Berichten: 400
Geregistreerd: 17-03-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-03 08:20

Lijkt me wel zo stel je moet alles helemaal zelf betalen en dan ook nog je paard doen en dan ook nog werken voor het geld dat het toch wel veel word bij mekaar, en alles je daarnaast bijv ook nog naar Utrecht zou gaan dat het wel moeilijk haalbaar zou zijn. Hoor namelijk wel vakerz van mensen daar dat het nogal veel en druk is en dat ze hun paard verkopen, maar ligt net aan de situatie... hoeveel werk? geld? drukke studie? etc etc

yvetje

Berichten: 2012
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-03 10:46

Ik zat in vwo4 toen ik mn pony kreeg. Ik heb hem nu ongeveer een jaar. Ik zal dus alleen nog nu en volgend jaar met hem kunnen doen en dan moet hij waarschijnlijk weg. Maar (gelukkig) moet ik vwo5 over doen en kan ik em dus een jaartje langer houden Haha!

Gewoon doen dus en een jaartje blijven zitten en als je er niet genoeg tijd meer voor hebt, kan je hem altijd weer verkopen toch?!

Mutzje
Berichten: 400
Geregistreerd: 17-03-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-03 19:59

Klopt ook wel, maar als ik ooit een paard koop blijft ie toch bij mij tot dat ie de pijp uit gaat.. gewoon heel zijn leven dus, zou niet zomaar mn paard weer kunnen verkopen.. Maar totdat ik een paard kan kopen houd ik het gewoon bij mn 4 verzorgpaarden Lachen

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-03 21:34

Ik had toen ik nog full-time studeerde heel wat meer vrije tijd dan nu, 40 uur werken vreet echt meer tijd.
Voordeel van studeren is dat je veel meer je eigen tijd in kan delen.

Malabarista

Berichten: 1799
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: El Paso

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 00:04

yvetje schreef:
Gewoon doen dus en een jaartje blijven zitten en als je er niet genoeg tijd meer voor hebt, kan je hem altijd weer verkopen toch?!


Ja, daar draai je je hand niet voor om natuurlijk! Lips are sealed Verward

fabske
Berichten: 4232
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 17:05

hej hej ik heb toen ik de havo deed mn paardje gekocht en toen ging dat makkelijk nu studeer ik weliswaar niet meer en al helemaal geen hbo opleiding maar ik werk wel 32 uur per week tot 40 uur per week in een week van 32 uur gaat het kei goed en ik heb inmiddels een tweede paard erbij in de weken dat ik 40 uur werk wordt het wat moeilijker maar is het ook nog te doen maar ja doordat ik dus veel werk kan ik het makkelijk betalen woon nml nog thuis en ik heb geen huiswerk om nog te maken of proefwerken waar ik voor moet leren. ook woon ik dicht bij mn paarden denk daarentegen als ik wel zou studeren en op kamers zou gaan ik mn paard dan mee zou nemen in die tijd dat ik daar zou studeren daar gewoon een goed plekkie voor hem zoeken terwijl ik voor mezelf een kamer zoek zodat ik er toch nog heen kan. voor de dagen dat ik niet kan heb ik een verzorgster nou kan ik meestal zelf wel maar ja kan ik dus een keer niet dan doet zij ze voor me en zo worden mn paarden iedere dag gedaan. ook beweging krijgen ze iedere dag zij het altijd op een andere manier wandelen longeren loslopen in de bak vden rijden aan de fiets mee laten lopen.

kijk fleur ik weet niet of je het moet doen je zegt zelf dat het financieel geen probleem is wat ntl al een groot voordeel is verder weet ik niet wat voor opleiding je straks wilt gaan doen maar anders zou ik eerst goed informeren over de opleiding zelf is het een zware opleiding qua tijd qua hw en toetsen. heb je vrije tijd over zou het voor jou moeilijk worden stages hoe vaak wanneer en hoe. en dan nog eens kijken van red ik dat financieel heb ik het er voor over om alles op te geven.

ik had het er voor over bovendien had ik geen zin meer om te studeren en wou ik zelf liever werken misschien een stomme keuze in de ogen van anderen maar voor mezelf de goede keuze dus tja kan je niet echt helpen omdat ik niet studeer maar denk er wel goed over na

groetjes fabienne