Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Polly schreef:je moet voor een eigen pony het een en ander opgeven (ik wel iig) .
, ik denk zelfs dat pap en mam zoiets zouden hebben van, als je wilt dat wij meebetalen, dat ik dan zal moeten stoppen met mijn danslessen, maar dat zou ik er wel voor over hebben denk ik...
) en post. Nu loop ik alleen nog post (van het gemeentehuis, verdient goed
)
Ik betaal alles zelf. Ik heb de pony zelf gekocht, dus daar komt ook het onderhouden bij. Ik ben per maand 200 euro kwijt aan stalling. (Hier zit voer en stro bij.) Ik moet wel zelf mesten.
Dan leg ik ook nog elke maand rond de 100 euro opzij voor dierenarts kosten en hoefsmid, zodat ik altijd wat achter de hand heb. Als je een pony gaat kopen moet je eerst goed uitrekenen hoeveel geld je hebt en wat je kwijt kan per maand. Je vergist je snel in het onderhouden van een eigen pony, het kost veel geld en veel tijd! Ik zit niet meer op school, en werk 3 dagen in de week. Ik red het gelukkig goed met mijn salaris en tijd. Mijn pony staat overdag de hele dag in de wei tot een uur of 6 en dan kom ik s'avonds na me werk gelijk naar stal.

en betaal de verzorging van mijn 9 (!) paarden helemaal zelf!!! Dit door te werken (lesgeven op een manege en heel soms als stalhulp) en paarden van andere mensen te beleren. Ik ga niet meer naar school dus heb daar alle tijd voor gelukkig
en tja, als ik merk dat ik het niet haal met mijn geld zal ik er er een weg moeten doen.. maar ja, 9 paarden is ook wel erg extreem..
Polly schreef:je moet voor een eigen pony het een en ander opgeven (ik wel iig) .
dus dat gevoel blijft niet lang.
) Ik betaal hier zoveel mogelijk zelf van. Staalin kost voor mijniet veel, omdat ik bij die man ook op stal meehelp en de pony's verzorg. Maar soms mag ik geen eens de hoefsmid van mijn moeder betalen, of een leuk shabrakje, dat wil mijn moeder dan doen, of mij geven
. Dus ik heb het wel getroffen dat alles zo geregeld is.