Hoeveel volt staat er nu op? Anders kan je misschien een beetje meer proberen. Je kan ook meer draden doen, ookal heb je er al 3 boven elkaar. Wat ook goed helpt is een houten hek, maar dat kan denk ik niet, dan moet je de hele wei opnieuw met houten hekken afzetten. Verder zou ik het ook niet weten...
S_uus
Lees ik toch even mee, mijn kleine doet hetzelfde. Grote werd eerder helemaal gek maar nu gelukkig niet meer.
Ze loopt ook weleens richting de hondentraining, overigens is er bij ons niemand kwaad geworden oid, en ze mag ook rustig in het pad grazen maar vind het zelf een fijner idee als zij gewoon bij Asra blijft staan.
We gaan binnenkort ook meer draden doen en zorgen dat niet alleen boven maar ook onder stroom 'knalt'
Meert
Geplaatst door de TopicStarter: 06-08-09 15:24
.
Laatst bijgewerkt door Meert op 17-10-22 19:22, in het totaal 1 keer bewerkt
Keet
Geplaatst: 06-08-09 15:29
Een ijzerdraad in haar manenvlechten en die rechtop laten steken zodat ze daarmee tegen het draad aan komt.
Nog een extra draad onder en tussen de draden spannen.
Schapengaas langs het hek maken.
Aan een stick zetten met een ketting is ook een optie, al is die voor veel mensen ondenkbaar waarschijnlijk.
mijne staan achter schapengaas en omringd met sloten
ijzerdraadje valt best mee qua gevaar hoor, gewoon omhoog en met een boogje weer terug naar beneden
Smartie2004
Geplaatst: 06-08-09 15:46
Ik volg ook even. Ik heb sinds kort ook een shet staan. De palen moeten hier nog de grond in dus staat de shet veilig naast de boederij met hekken van 1.10 hoog. Voor hem geen probleem hij springt er met gemak over.
Ik heb overal schapengaas achter het schrikdraad staan ,er is er nog nooit 1 uitgekomen(mijn honden ook niet die kunnen ook lekker in die wei rondrennen)
pubelia
Geplaatst: 06-08-09 16:15
Wij hebben de wei shetlander proof gemaakt door schapen gaas. Bij ons gingen ze ook gewoon door 3 draden stroom door. Nu hebben we op de grond schapen gaas, en 1 draadje met stroom ervoor. Sinds dien geen last meer van uit brekers gehad!
sandra3235
Geplaatst: 06-08-09 16:17
wat een donderstenen hebben jullie , wij hebben 2 planken met een stroomdraad ertussen.
We hebben er maar 1 shet tussen lopen,maar die blijft netjes achter de omheining de rest van de mini's ook, zelfs de hengst, ook met hengstige dames in de buurt
Evanescence8
Geplaatst: 06-08-09 16:19
Wij hebben gewoon hele hoge hekken, helemaal dichtgespannen met draden. Daar kan geen een paard uit ontsnappen
Sientje
Geplaatst: 06-08-09 16:21
Het ijzerdraad in de manen is al genoemd, bij IJslanders heb ik wel eens een Teletubbie-uitvoering gezien. Je bevestigt het ijzerdraad aan beide hoge wangringen van het halster, draait het een paar keer om het kopstuk heen en zorgt dat het tussen de oren een stukje in een boog uitsteekt. Hielp bij die ponnies echt reuzegoed, omdat zij áltijd hun manen in de strijd gooiden tegen het schrikdraad en nu kregen ze een tik via die wangringen. Misschien niet zo aardig, maar nooit meer op de wei mogen is ook niet leuk.
één van de redenen waarom we deze shetlander konden kopen was omdat ze ook altijd ontsnapte want ze knalde gewoon door de stroomdraden heen. we hebben haar nu achter schapengaas staan want daar gaat ze niet doorheen. we twijfelen er nu wel over om er nog wel een stroomdraadje voorlangs te spannen want soms heeft ze zin om met haar kont tegen het hek te leunen:D en daar kan het gaas niet altijd tegen.
Hout is inderdaad een idee, wij hadden altijd een omheining van gaas en planken voor de weide en paddock. Sommige shetlanders zijn echt een ramp, die weten overal tussendoor/overheen/onderdoor te komen.
2000-4000 Volt is ook niet zo heel veel voor een shetlander. Onze paarden staan achter minimaal 7000 volt. Het apparaat dat gebruikt wordt is gewoon te licht of de aarding is niet goed gedaan (evt. betere aardpennen gebruiken?).
peach2001
Geplaatst: 07-08-09 09:05
Bij ons is het ook houdini-proof, met 2 meter hoog harmonica-gaas om het land heen