ervaring met ecoraster in loopstal / paddock

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

VHUoud

ervaring met ecoraster in loopstal / paddock

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-09 19:46

Heeft iemand ervaring met ecoraster (van die rasters die je op de grond legt zodat de paarden het gras niet zo vertrappen / je kunt het ook in paddock gebruiken met zand erover / of als je een veld hebt waar veel op geparkeerd wordt) in een loopstal? Mijn idee is een stuk aan de paddock te maken met een soort eet-station erbij (hooibak / ruif). Omdat ik eigenlijk geen zin heb enorm met zand te gaan slepen of de hele paddock aan te passen denk ik erover gewoon een stuk afrastering te verplaatsen, ecoraster erop, wat zand erover en klaar. Maar wie heeft er ervaring mee?
En waar is het te koop? Levert Horsefriend het nog? Kan niet doorklikken op hun website (www.horsefriend.nl )

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 09:57

ik heb van horsefriend hun brochure en prijslijst. Ze hebben verschillende merken roosters in hun assortiment. Ik heb alleen de roosters van HIT (die zij dus niet hebben) in de praktijk gezien en overweeg die te gebruiken. Die zijn een stuk goedkoper dan die via Horsefriend.

tezza15

Re: ervaring met ecoraster in loopstal / paddock

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 21:43

wij hebben gewoon van die bettonnen stennen voor liggen en zomer even afspuiten met hoge druk .

VHUoud

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-09 11:44

Horsefriend heeft me laten weten dat ze het wel hebben in het assortiment dus dat is handig. Die van HIT ken ik niet, heb je een link of website?
Beton is inderdaad super handig maar ik moet het allemaal zelf doen en die paddocktegels zijn veel makkelijker te hanteren dan beton. Maar het liefst zou ik ook een mooi vloertje hebben hoor, dit is een soort tussenoplossing ;)

joyce B

Re: ervaring met ecoraster in loopstal / paddock

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 14:35

http://www.hit-horseconsult.de/index.html
ze hebben in Nederland een vertegenwoordiger zitten.
Kosten van de Hitroosters liggen rond tussen de 10 en 15 euro per m2 (hadden deze zomer een aanbieding), die bij Horsefriend allemaal rond de 20 euro per m2