hoe duur??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
VeronicaM

Berichten: 3300
Geregistreerd: 04-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-03 19:50

vanda's"]
[quote="Shetty schreef:
sorry hoor maar ik vraag wat de hoefsmid ong. kost en de dieren arts en niet of ik wel een pony kan nemen want als het erg in nood zit moet me vader ook maar wat geld uitgeven!


Hier uit kan ik afleiden dat je vader het er niet heel erg mee eens, en eigenlijk wil dat jij voor alle kosten opdraait. HEb je al bedacht wat je met een shetlander wil gaan doen? Wat hij moet kosten, waar je hem gaat stallen, hoe je zijn voer en tuigage gaat betalen?
Heb je al een goede hoefsmid gevonden? Goedkope hoefsmeden zijn er wel, maar ik neem aan dat je ook een goede wilt.
Daarnaast moet je er vanuit gaan, dat er wel kosten bij komen. Een keer verkouden, kan al gauw uitlopen in een longonsteking als je er niks aan doet. Houdt rekening met zo'n 100 euro aan onkosten per maand, voor een shetlander, en dan staat hij echt niet op een mooie pensionstal, maar moet je blij zijn met een weitje. Buiten dat geld om moet je dan nog je spullen voor elkaar hebben...

Heel veel plezier...
Misschien moet je eens naar de Bart Smit gaan, hobbelpaarden zijn een stuk goedkoper in onderhoud.
[/quote]

ik heb het nog niet aan me vader gevraagt maar ik denk dat hij het wel goed vind en ik weet misschien ook al een stal en als daaro een hoefsmid komt en de pony van mij is dan ook nodig laat ik die het ook doen want hun hebben vast wel een goede.

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 19:51

Shetty schreef:
sorry hoor maar ik vraag wat de hoefsmid ong. kost en de dieren arts en niet of ik wel een pony kan nemen want als het erg in nood zit moet me vader ook maar wat geld uitgeven!


Laat je niet te erg ontmoedigen door de reakties Shetty; er zijn natuurlijk bepaalde kosten maar een shet hoeft echt niet elke 8 weken bekapt te worden normaal gesproken. Bovendien kun je daar zelf ook nog het nodige aan doen.
Wat de DA betreft ... dat weet je natuurlijk nooit en is altijd erg prijzig. Maar dat geldt ook voor een hond of een kat of zelfs voor en muis of rat. Daar hoor je niemand over Haha!
Wel handig dat vadertjelief eventueel wil/kan bijspringen natuurlijk want je weet maar nooit.

collendoorn

Berichten: 2723
Geregistreerd: 04-04-02
Woonplaats: noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 19:54

Vanda sorry hoor
Waar slaat het op met je hobbelpaard
Zij wil ene leuke lieve pony en wil nou de kosten weten wie zegt dta het hara gaat lukken ze WIL het laat haar denken en help haar liever maar
Shetty laat je zeker niet ontmoedigen

VeronicaM

Berichten: 3300
Geregistreerd: 04-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-03 19:56

wat is ontmoedigen?

collendoorn

Berichten: 2723
Geregistreerd: 04-04-02
Woonplaats: noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 19:57

dat je het niet meer doe je ben er heel enthousiast over en dat niemadn dat van je af ken halen ... zoiets k ben niet goed in uitleggen maar Bedenk verder zou ik zeggen kijk voor de kosten artsen smeden

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 20:03

Zegt dat niet genoeg? Als je nog niet eens weet wat ontmoedigen betekent, kun je dan zelfstandig voor een pony zorgen?

collendoorn

Berichten: 2723
Geregistreerd: 04-04-02
Woonplaats: noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 20:04

vanda's schreef:
Zegt dat niet genoeg? Als je nog niet eens weet wat ontmoedigen betekent, kun je dat zelfstandig voor een pony zorgen?

doe a.u.b. niet zo banketstaaf
misschien is ze wel dyslectisch over zoiets mag je niet zomaar iets zeggen en zullen we maar even
ON-topic gaan

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 20:08

WIE ging er hier offtopic? Dislectisch is toch dat je woorden niet goed kan spellen of moeilijk kan lezen, das wat heel anders volgens mij...

Ik heb mijn mening gegeven. Als zij het geld op kan brengen, en een goede plek weet om het beestje te stallen, INENTINGEN kan betalen en de hoefsmid, is het mij best. Maar als het dier eronder lijdt omdat ze zonodig een pony wil, ben ik geen voorstander.
Daarnaast vroeg ik wat ze met de pony wou, als ze wil gaan rijden, kan ze beter even doorsparen voor een wat grotere lijkt me...
Dus ik probeer haar te helpen, om de juiste keuze te maken. Dat lukt niet als iedereen positief doet, en de waarheid niet wil zien...
Laatst bijgewerkt door abcfgd1 op 19-04-03 20:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 20:08

Ik denk dat het meer aan de leeftijd ligt.

Sorry voor het offtopic gaan, maar ze vroeg toch zelf de kosten? Als ze de inenting al niet van plan is te doen moet ze zeker niet aan een pony beginnen!! Dat is gewoon zo.

VeronicaM

Berichten: 3300
Geregistreerd: 04-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-03 20:09

vanda's schreef:
Zegt dat niet genoeg? Als je nog niet eens weet wat ontmoedigen betekent, kun je dan zelfstandig voor een pony zorgen?


sorry mijn taal is niet de beste maar ik heb verder best wel verstand van paarden en de stal waar hij dan misschien kan staan daar woont een meisje die echt heel veel der van weet duss die zou als het echt niet lukt wel tips en zo geven!

VeronicaM

Berichten: 3300
Geregistreerd: 04-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-03 20:12

rinnie1982 schreef:
Ik denk dat het meer aan de leeftijd ligt.

Sorry voor het offtopic gaan, maar ze vroeg toch zelf de kosten? Als ze de inenting al niet van plan is te doen moet ze zeker niet aan een pony beginnen!! Dat is gewoon zo.


sorry maar misschien doe ik dat wel hoor!! maar ik vraag niet of ik het wel of niet moet doen maar hoe veel dat kost ong. dan kan ik het op een rijtje zetten en dan beslissen!!

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 20:13

Dat snappen we wel Shetty, maar de kosten die er bij komen kijken zijn niet niks, vooral omdat je je pony dan op een stal wil zetten. Daar zitten toch behoorlijke kostenplaatjes aan Scheve mond

IlsjePilsje

Berichten: 2043
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 22:10

Ik snap best wel dat je een eigen pony wilt. Dat wilde ik vroeger ook altijd heel graag. En het is een hele leuke pony die je wilt kopen en niemand houd je tegen. MAAR!!! Er zijn gewoon mensen die jou advies willen geven. Ik las in je profiel dat je 11 jaar bent, als je vader niet wil inspringen, waar haal je het geld dan vandaan? Ik heb er ook nooit heel erg bij stil gestaan hoeveel mijn paardje per maand kostte, totdat ik alles eens goed op een rijtje ging zetten. Want het zijn natuurlijk niet alleen de kosten voor de hoefsmid. En kosten van de dierenarts kan je niet inschatten. Ja de kosten voor de halfjaarlijkse injecties, die zijn er zeker, maar je paardje kan ook ziek worden.....dan moet je toch ook wat geld achter de hand hebben. In je profiel staat ook dat je verzorgpaardjes hebt, dat is toch ook leuk?

*Jolanda*

Berichten: 1483
Geregistreerd: 01-06-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 22:18

Mensen reageer niet zo banketstaaf zeg!! Shetty heeft ook gewoon nog een moeder en die is wel van plan mee te betalen aan een pony. Ik ken deze mensen en de pony zal er echt NIET onder gaan lijden hoor. Lekkere vooroordelen hierzo.

En enten lijkt mij ook niet nodig als je er niet mee van het erf ga en gewoon in de bak rij. Ze wil er nl. gewoon mee rijden, dat kan makkelijk want ze is klein en dun dus waarom niet.

Reageer graag gewoon ff op haar vraag en anders niet!!!

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 22:23

En dan komt er een virus door de lucht en ziek is het paard...

*Jolanda*

Berichten: 1483
Geregistreerd: 01-06-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 22:28

En jij denk dat enten garantie geeft Verward ?
Bovendien zijn er zoveel verschillende ziektes.....
Als de pony ziek wordt halen ze er heust wel een dierenarts bij hoor !

collendoorn

Berichten: 2723
Geregistreerd: 04-04-02
Woonplaats: noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 10:02

maar alleen in de bak rijden is voor de pony ook niet leuk........
het ponytje is verkeersmak dus ik zou gewoon enten dan....
en dan ook lekker buiten rijden neem gewoon het zekere voor het onzekere en ga niet moeilijk doen .......

Veel plezier...Haha!!