ik heb sinds februari een hele lieve pony, ze is een new forest pony en ze is bijna 18 jaar. eigenlijk is ze van mij en mijn moeder samen maar ik rijd het meeste.
ze staat nu op een pensionstal waar het heel leuk is maar er zijn geen weilanden, alleen een bak met houtsnippers waar ze elke dag eventjes in mag samen met een shetlander. De mensen rijden allemaal dressuur en wedstrijden. ik rijd ook dressuur, maar ik ga ook graag buitenrijden en ik heb hier geen vriendinnetjes die een pony hebben en die mee kunnen
mijn pony staat in een grote stal, een paardenstal, van 3,5 x 4 meter. er is ook warm water om te wassen en een grote kast voor mijn spulletjes. maar soms vind ik het zo zielig dat ze nooit in de wei kan staan (ik ga wel met haar grazen na het rijden altijd). Er is nog een pensionstalletje in de buurt (verder weg mag niet omdat ik dan te ver moet fietsen), en daar hebben ze ook een weiland. Als ik mijn pony daar zou neerzetten kan ze elke dag naar buiten met vriendjes, en ik vind het ook leuk dat ik dan met andere kinderen kan rijden. maar bij die stal is het niet zo luxe, je hebt wel kastjes enzo en het voer en stro is goed maar de ponystallen zijn een stuk kleiner (2,5 bij 3 meter) en het is verder wat minder "netjes". Dat het er niet zo netjes is maakt mij niet zo uit, ik moet alleen nu kiezen tussen een grote stal en geen weiland, of een kleine stal waar ze overdag in het weiland mag (behalve in de winter, dan gaan ze in de paddock). wat zal ik doen? is mijn pony ongelukkig nu? ik wil niet dat ze ongelukkig is omdat ze nooit in het weiland kan. zal ik verhuizen?

Voor een paard is een weiland de meeste mogelijke luxe die je maar kan bieden.