Advies gevraagt..Wat vinden jullie een normale prijs..?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

cocochanel

Advies gevraagt..Wat vinden jullie een normale prijs..?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-09 17:44

Hallo allemaal,

Ik zou graag jullie mening willen weten,dus hopelijk kunnen jullie me een beetje helpen :o

Zoals sommige misschien gelezen hebben,ben ik sinds kort een een stal begonnen,maar weet niet
wat een redelijke prijs is om te vragen aangezien mensen nu vaak zeggen dat ze het te duur vinden... |(
snap er niks van want vind het zelf wel meevallen,dus zou graag jullie mening horen!

Waar gaat het om ..
Ik heb ongeveer 3 hectare weiland beschikbaar voor paarden,waar ze zomer en winter buiten kunnen lopen.
Het stuk is nu nog verdeelt in gewone stukken weide's,maar hier gaat voor de winter nog een natuurlijke
weide van gemaakt worden,met looppaden,verschillende ondergronden etc. maar dat is niet echt relevant hiervoor,
maar misschien wel een beetje aangezien het al binnen een korte tijd gemaakt gaat worden!
Er staat nu 1 grote schuilstal op,en er komt er nog 1 bij,die nog groter word,zodat ze allemaal altijd binnen kunnen staan.

Paarden zullen in de winter voorzien worden van constant ruwvoer (ook 's nachts),dat ze altijd kunnen eten wanneer het koud is in de winter,verder word er bijgevoert in nader overleg met de eigenaren.

Verder hebben we ook gewone stallen,maat weet ik even niet precies eigenlijk :o maar gewone normale maat,
voor als je liever niet wilt dat je paard dag en nacht buiten staat,paarden staan dan op
stro en krijgen ook hooi op stal...wel gaan alle paarden heel de dag de wei op .

Ze kunnen gebruik maken van een rijbak van 20 bij 60,met verlichting voor 's avonds.
We hebben eigenlijk plek voor alles,we nemen paarden voor de opfok aan,rustpaarden maar ook pension klanten,
en heb overal dus verschillende prijzen voor. Paarden jong en oud zullen wel allemaal samen lopen in 1 kudde,
behalve de wat oudere eventueel,die zouden ook in koppels kunnen lopen,mocht dat wegens medische redenen bijv. beter zijn.

Zit nu zo tussen de 130 euro voor veulens/kleine pony's tot 160,-/180,- euro voor (grotere paarden)
prijzen zijn wel voor de winter,want in de zomer heb je verder toch niet veel kosten aan de paarden :+
Vinden jullie dit duur ?
Het is overigens in Opijnen,richting Tiel.. misschien ook wel handig om erbij te vermelden aangezien prijzen in de randstad toch anders zijn als hier ;)

DeniseES

Re: Advies gevraagt..Wat vinden jullie een normale prijs..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 17:48

Ik vind er niets duurs aan hoor! Zeker niet voor een verlichte rijbak.

(ik zit zelf in de randstad en daar ben je al snel in de 200 kwijt)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 17:51

Voor alleen 24/7 weidegang met een gedeelde schuilstal en een buitenbak vind ik het inderdaad aardig aan de prijs. Dat zou ik in deze regio (Twente) voor een dikke 100 euro per maand kunnen vinden, en voor een veulen hoeft het niet meer te kosten dan een tientje of 7 a 8 hier.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 19:21

voor alleen weidegang lijkt het wel een beetje prijzig. Maar het is wel weidegang met een schuilstal, en ze mogen ook voor de nacht op stal. Ik zou duidelijk een verschil aangeven in prijs tussen zomer en winter, bijvoorbeel in de zomer 80 tot 100 euro in de maand (en dat is ook nog niet goedkoop) bij dag en nacht buiten, en in de winter met bijvoeren en strooisel zo'n 150 tot 180 euro per maand en dan keuze op stal of buiten blijven.

Het is tot nu toe gewoon dat alleen weidegang veel goedkoper is dan voor de nacht op stal, maar bij goed onderhoud van de weide, en iets minder makkelijke grond dan hoge droge zandgrond, is weidegang goed houden in de winter veel bewerkelijker en kostbaarder dan op stal houden en een (paar) uurtje(s) in bak of paddock, dus niet altijd terecht dat er van uit wordt gegaan dat het veel goedkoper moet zijn.

Maar goed, je kunt 2 dingen doen. Je prijs aanpassen om meer klanten te trekken. Of je prijs vasthouden en alleen klanten houden die het geld er voor over hebben om hun paard dag en nacht op een mooie weide met inloopstal te houden. Het is jullie stal, dus jullie eigen keuze. Misschien kun je beter 5 klanten hebben die 180 euro betalen, dan 10 klanten die 100 euro betalen. minder paarden betekent meer ruimte in de schuilstal, minder werk met uitmesten en overige verzorging, minder mestafval, minder tijd kwijt aan verzorgen en meer gras voor de paarden en minder vertrappen van het land etc...

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 19:24

voor alleen weidegang en schuilstal vind ik 100- per maand een nettere prijs, zo liggen hier de prijzen als ik rondkijk

180 voor een paard.... daar heb je hier een mooie luxere stalling voor met binnenbak ed waar ook veel weidegang is

voor oudere paarden die geen gebruik van bak maken, en veulens/jaarligen zou ik zeker de prijs aanpassen

ik zou de prijzen voor zomer en winter gelijk houden, 1 lijn trekken, wat je in de zomer 'verdiend' kun je in winter gebruiken
Aparte prijzen voor stal paarden en schuilstallen, aangezien deze veel minder werk zijn qua uitmesten ed

witteRaaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 20:20

Ik vind het eigenlijk heel goed meevallen..; hier in Belgie betaal je 260 euro voor hetzelfde, en het enige dat je dan meer hebt is een binnenpiste ook. En staan ze 's nachts op stal..

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 20:36

hoe zit het trouwens met poetsplaats? is er een wasplaats? hoe zit het met opslagruimte eigen spullen?welke dagen mogen klanten komen?
hoe zit het met les nemen? mag eigen instructeur? word bak dan afgehuurd?
Hoe zit het met menners en hun mentuig en trailers? Is hier ook plek voor?

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 20:41

wat doen jullie zelf precies allemaal?
mesten jullie uit(in de winter moet dat haast ook wel).
voeren jullie krachtvoer als de eigenaar dat vraagt, zetten jullie de paarden voor hun heen en weer.

persoonlijk zou ik het echt wel wat te duur vinden...
wij hebben hier "meer" voor 165 euro p.m. daar zit dan ook een binnenbak, goede opslag, goede instructrice, veel activiteiten waar je aan mee kan doen

cocochanel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-09 21:05

Thanx voor jullie snelle antwoorden!

@ Joyce,dat vind ik zelf nou ook,dat het onterecht is dat alleen weidegang goedkoper moet zijn,ik er meer geld voor over hebben dat me paard altijd naar buiten kan dan alleen op een luxe stal staan... maar dat is hier in Dordrecht helaas niet...
En ik vind dat dit niet zomaar een weiland word,maar een natuurlijke weide,en dat vind je ook bijna nergens,en iemand die het beste voor zijn paardje wilt zit hier wel goed... :+
Vind je laatste opmerking wel 1tje om over na te denken ;) en denk dat ik dan misschien toch liever die 5 klanten heb.. ;)

Tja weet je wat ik zelf ook bij me eigen denk,ikzelf sta nu op een stal,met alleen in de zomer weidegang,maar in de zomer mógen ze ook niet op stal of je moet bij betalen,geen bak maar een kleine paddock,mag 3 plakken hooi per dag (pak er dan wel meer want vind 3 echt te weinig :o ) en betaal meer als 200 euro... en het is er maar een half uur vandaan in principe dus dan zo'n wereld van verschil ?

@ Lynn_Nikita.. Maar alleen een schuilstal en weidegang 100- per maand als je paarden constant wilt voorzien van hooi dan ben je dat volgens mij al alleen kwijt aan hooi,of denk ik nou te duur ?
Wil paarden constant hooi geven,dus dan gaat er wel 1 pak hooi bij veel paarden in,als een pak 3,- euro kost en je geeft het een maand is dat al 90,- euro..
En volgens mij is dat ook niet op veel plaatsen waar paarden van zoveel hooi worden voorzien,op de meeste stallen krijgen 2 á 3 keer per dag gevoert en dan 1 of 2 plakken ruwvoer erbij... (Of is dat alleen in mijn omgeving zo ???)

Misschien dat het dan een optie is om minder hooi te voeren en zelf eventueel meer te laten halen als ze het niet genoeg vinden ?

voor jongere paarden en paarden op rust is een wat minder hoge prijs inderdaad wel van toepassing,maar vooral oudere paarden die op rust staan hebben vaak toch ook de nodige extra verzorging nodig,en staan over het algemeen niet heel de winter 24/7 buiten, vaak wel op stal denk ik dus kan het ook niet te laag lijkt mij.. Als ik sommige site's zie wat mensen vragen,rusthuizen etc. bijv. nou dat zou ik nog niet eens durven te vragen dus denk dat dat dan niet te duur is..

Poetsplaats is er ook ;) wasplaats gaan we maken,maar dat is niet zo heel veel werk...
Opslagruimte voor spullen komt er ook,zadelkasten,en een plek waar ze ook binnen kunnen zitten en wat drinken,soort keet achtig idee ;) We zijn wel beginnend dus moet nog wel het een en ander komen,maar er is voor nu ook al genoeg plek om je spullen op te bergen. (hebben een grote schuur nog voor de spullen nu)

Klanten mogen op alle dagen komen,tot 22.00 uur,je mag les nemen,en de bak voor max. 1 á 2 uur in de week "afhuren"voor privéles ( ligt eraan hoeveel mensen er komen),deze dient dan min. een week van te voren in de agenda geplant te worden,je mag je eigen instructeur meenemen.
Bak word in principe niet afgehuurt maar kan sporadisch een keer voorkomen (training,cursus bijv. willen in de toekomst wel wat dingen gaan organiseren,schriktraining etc. dus dan zou het eens een keer een dag kunnen voorkomen)
Er is een parkeerplek voor auto's en trailers,paarden in/uitladen,en je kan de trailer er ook stallen

Eerlijk is eerlijk,menners en mentuig heb ik nog niet echt over nagedacht,voor het mentuig is er wel plek, we hebben namelijk ruimte genoeg,zoveel dat ik afentoe niet weet wat ik ermee moet ;) hahah... dus er is in principe plek voor alles :)

@ Siskeh,alles wat de mensen zelf niet kunnen doen , doen wij , het is in principe de bedoeling dat je zelf komt mesten,maar
mensen die niet iedere dag komen,i.v.m afstand bijv. kunnen wij het voor doen.
Kom je uit de buurt van Opijnen toevallig ?
165 euro p/m is niet veel,is dat met stal of weidegang ?

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 21:12

Ik vind het echt niet duur hoor.
Je moet er ook nog iéts aan over kunnen houden vind ik.
Onbeperkt ruwvoer kost ook best een hoop geld.
Dan nog het feit dat je altijd de verantwoording over de paarden hebt...
Het voeren, de verzorging, de tijd, alles bij elkaar helemaal niet duur en ik zou dus ook echt niet zakken met die prijs.
Keurige faciliteiten hoor , een goede bak en een droge ruimte voor de spullen vind ik voor mij het belangrijkste.
Stallen voor mocht het nodig zijn, prima!

Reddish

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 00:11

Dag Cocochanel,

Ik vind het hele redelijke prijzen die je hanteert, Ik denk ook dat je hier niet onder moet gaan zitten. Want je hebt ook zeker wel werk aan al die paarden! Voor de opfok zou ik de prijzen niet verhogen (Ik betaal voor mijn tweejarige hengst 125,- in de randstad) Maar voor de paarden zou ik naar 200,- /220,- gaan.
Succes met je stal!

Groetjes,

Reddish

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 06:58

Kan het ook niet vooral zijn dat mensen het te duur vinden omdat ze het nog niet "zien" waar ze voor betalen ? :)

Je hebt hele leuke plannen maarja als iemand NU komt kijken dan zien ze nog weinig bijzonders zo te horen , en dat scheelt natuurlijk best wel.

Ik zou geen aparte prijzen hanteren voor zomer en winter maar gewoon 1 lijn trekken , dan dek je je ook in voor eventueel gezeur.

Stel dat je in de zomer 100 euro wilt en in de winter 200 euro , dan dus gewoon het hele jaar 150 euro , lekker simpel.

Voor alleen weide + schuilstal + een bak is 100 euro een prima basisprijs vind ik. Maar als er dan nog voer / hooi / stro / werk voor de verhuurder bij komt dan zit je snel aan het dubbele , dat is ook wel logisch.

Mijn paardje werkt bij het geven van onbeperkt hooi echt geen hele baal per dag weg maar dat is dan ook een D-pony , dus daar mag idd. wel verschil in zitten.

Bij ons aten ze altijd met die van mij + een jong klein paard + een klein Welshje zo'n baal per dag (samen) in de winter.

Maarja dan nog is het hooi de ene keer 3 euro en de andere keer duurder....hier in de omgeving althans.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 07:08

Oppijnen is toch kleigrond? Hoe is het in de winter bij jullie? Heel de dag op de wei lijkt mij niet kunnen of je hebt het voorjaar een modderpoel. Sporadisch zie je in die omgeving wel paarden op de wei, maar dat zijn mazzelsstukjes en flinke weides waardoor ze een groot deel kunnen sparen.

Kun je iets duidelijker zijn met de natuurlijke weide? Weideonderhoud is nl wel heel erg belangrijk als er zoveel paarden in de zomer 24 uur per dag en in de winter overdag lopen. Heb je ook genoeg stallen voor de winter paarden als ze voor de nacht naar binnen moeten of als het overdag niet meer kan buiten? Heb je genoeg paddocks? Drainnage is een must in deze omgeving, weet niet of je uit Dordrecht komt of dat je een oppijnse bent, maar hier is de grond heel zwaar. Het gras groeit goed, maar de winters zijn niet leuk als je paarden hebt. Je bent dan ook echt afhankelijk van je buitenbak die altijd rijbaar moet zijn.

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 07:13

Ik betaal hier voor alleen weidegang al 200 euro, maar ik heb gekozen voor heel de dag weidegang, en s'nachts binnen. Dan betaal ik 15 euro meer (Voor een iets kleinere box als normaal ivm kleinere pony). Ik vind 180 euro best netjes voor wat jij allemaal aanbied.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 11:20

Tip : 23 uur is een beter tijdstip, kun je in het weekend altijd wat minder laat doen.

Even een voorbeeld, van mezelf maar dat geldt voor vele paardenbezitters : ik kom om ongeveer 18:30 thuis, eten koken kinderen naar bed 20:30 richting paard , ben ik er rond 21 uur ... afin 22 uur al weg moeten is dan geen optie.

Geldt voor velen. En 23 uur de laatste ronde maken en afsluiten lijkt me een prima tijd

cocochanel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-09 12:40

Heel erg bedankt voor het antwoorden allemaal,ben er echt heel blij mee om jullie meningen erover te horen! Kan ik echt wat mee :)

@ Reddisch,Ja denk dat de opfok inderdaad wel wat goedkoper mag.. :)

@ pmarena : Ja dat is misschien wel zo,Maar.......alles is er in principe al,en alles wat komt is eigenlijk alleen maar extra,bedoel weilanden zijn er,stallen zijn er,schuilstal is er (en die is echt heel groot,komt er alleen nog 1 bij maar voor nu is het al goed), en van de weide wil ik een natuurlijke weide van maken,en dat is voor de rest bijna nergens,dus dat is alleen maar mooi dan toch.. en als dat niet kwam waren ze ook tevreden met een gewone weide lijkt mij ?
Verder is er plek voor alles,ik wil het alleen nog beter gaan maken.... :)
Wasplaats is er dan nog niet,maar bij wijze van spreken tuinslang is zo gemaakt en dan kun je ook afspoelen..rijbak is klaar .. dus vind het opzich wel meevallen .. lijkt mij dan juist alleen maar fijn om te horen dat er nog meer gaat bijkomen of niet ?

En voor alleen een weide,schuilstal en bak zou ik ook maar 100,- euro willen hebben,maar wil ze nu van onbeperkt hooi voorzien,en stallen zijn met stro en doe voor de rest alles wat de mensen niet kunnen (mesten,voeren,binnen/buiten zetten)
Dus dacht dat mijn prijs dan best goed in de richting komt.. want hoef er niet veel op te verdienen,heel stiekem word dit eigenlijk mijn eigen paradijs voor mijn paardjes,maar zou het leuk vinden als ik mijn eigen kosten eruit kan halenbedoel moet hier huur betalen,mest zal ook moeten worden opgehaald,weide onderhoud etc. etc. dus al met al komt er wel wat meer bij kijken als alleen kosten voor paardjes die er staan,dus als ik die kosten eruit kan halen ben ik tevreden :)

En kan me niet voorstellen dat een d-pony,jong klein paard en welshje in 1 dag maar 1 baal opeten.. ? dan hebben ze volgens mij niet constant hooi tot beschikking maar krijgen ze steeds 2 plakken een paar keer per dag of zijn het echt shtelander achtig kleine paardjes?? en dan staan ze afentoe ook nog zonder iets of niet ?
Heb een klein paard (tenminste nog 1 centimeter en dan is ze een paard) en me vriendin een paint die nu net 3 is en niet zo groot..
Maar als wij ze hooi in de avond gaven,een halve baal per paard,dan lag er smorgen helemaal niks meer,en kregen ze weer een halve baal in de ochtend en die was in de middag al op ... dus volgens mij gaat er nog aardig wat in...

En wanneer het van de winter koud is en de paarden staan buiten,dan wil ik echt dat ze constant kunnen eten,dit wil ik voor mijn eigen paard,dus zal de rest het ook moeten krijgen! en hooi is bij ons inderdaad ook de ene keer 3 €en dan weer 4€ dus moet toch van het iets duurdere hooi uitgaan.. anders snijd ik mezelf in de vingers of moet ik daarna toch duurder worden..

@ Russel , Wij hebben een hele grote weide en heel veel verschillende stukken tot beschikking dus kunnen afwisselen ;)
Wat bedoel ik precies met een natuurlijke weide?
Een weide met een breed looppad om de wei ,weide's verdeelt in verschillende stukken die afgesloten en geopend kunnen worden,waardoor we dus verschillende stukken in de winter kunnen gebruiken..zullen stukken betegelen (vooral bij de loopstukken,voor de stal,voor de uitgang) zodat daar geen modderplekken kunnen komen,verder verschillende ondergronden,zullen kiezels,houtsnippers komen,ook om modderpoelen tegen te gaan..
Er zal zand komen waar paarden kunnen rollen,etc. etc... de belangrijkste dingen gebeuren als eerste,en de leukste dingen als laatste ;)
Na de winter gaan de "winter"stukken dicht,er zal immers altijd wel wat kapot gelopen gaan worden in de winter,maar dan kunnen andere stukken open en de winterstukken weer opkomen!
Verder hebben we een goede rijbak,die speciaal is gelegt en waar geen plassen van de regen komen..

Kom je toevallig zelf uit Opijnen ?

@ Marieke..Thanx voor de tip ;) de tijd staat ook niet echt vast,en ben daar helemaal niet moeilijk in..23.00 uur vind ik in principe ook een mooie tijd en als iemand het in de zomer leuk vind om zijn paard in de nacht een keer o
Ben eigenlijk helemaal niet moeilijk met iets en een heel relaxt persoon,alles is te bespreken met mij en sta overal voor open..

Is weer een heel lang antwoord geworden misschien ben ik nog iets vergeten laat het me maar weten.. :o Maar vind het fijn dat jullie zo meedenken! :) en mocht nog iemand iets willen toevoegen,mening willen delen,ik lees het graag :D

Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 14:25

Ik betaal 150 € / maand voor 24/7 weidegang. Op de wei staat een schuilstal. Veel gras staat er niet op, dus ze krijgen zomer en winter hooi bij. Ze krijgen geen krachtvoer bij. Uitmesten doen weidegenootjes en ikzelf zelf (op eigen initiatief en om beurt). We beschikken over 2 bakken en een round penn, een wasplaats, een ruime zadelkamer. En we kunnen binnen opzadelen (handig als het regent of als het donker is).

Ik vind je prijzen heel redelijk :j

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 18:01

Nou het klink mij i.i.g. als een heel mooi initiatief in de oren , zo zou ik het zelf ook willen organiseren +:)+

Jawel , 1 baal hooi aten ze gemiddeld per dag in de winter.

Rena is een D-pony (zie profiel) en dan dus dat Welshje formaat wat te grote Shet , en een nog wat klein gebleven jong paard , maatje E-pony.

's ochtends een halve baal erin , dat was dan meestal 's avond nog niet helemaal op (ene keer zat er dan meer in dan de andere keer) en dan kregen ze weer een halve baal , en dan vond je 's ochtends hetzelfde overgebleven restje.

Kijk als ze geen onbeperkt hooi gewend zijn , dan vreten ze het in het begin tot de laatste spriet op natuurlijk :P

Maar al snel weten ze dat er toch meer dan genoeg hooi is dat steeds wordt aangevuld , dus dan zakt de inname ineens aanzienlijk :)

Maar ze hadden dus op het erfje een afdakje waar ze hooi konden eten , en vanaf het erfje nog toegang tot een bak en de wei. Alles samen een kleine hectare. Echt enorm nat in de winter (zwommen dan gewoon eenden in de wei...) en volvette kleigrond waardoor ze sowieso liever in de bak en op het erfje rommelden dan in de wei dus zoveel gras kregen ze er in principe niet bij , maar ze leefden dus niet ALLEEN op hooi :)

Ging ook niet veel krachtvoer in trouwens dus dat vulde de maagjes ook niet op :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 18:53

Jullie krijgen veel werk, maar als je het leuk vind om zo vol te houden, zul je een goede stal worden. Succes!!

Dat zand storten is idd een goed idee, ga ik binnenkort doen, want er worden nu heftig gaten gegraven.... ;)

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 19:03

Tja, die prijzen klinken mij niet verkeerd, maar idd wat al genoemd is zijn goede oplossingen.......
Zoals ik uit het westen kwam, was ik er blij mee geweest.
Nu woon ik in Drenthe/Groningen en ben nog weinig van die goedkope stallen tegengekomen. Komt ook waarschijnlijk omdat ik nog niet alles en iedereen ken, dus die stallen niet tegenkom....

Voor 150 euro krijg je heel weinig. va 185/195 al meer en die van 195 al binnenbak, maar ben ook al van 230 tegengekomen.

Op mp stond een sortgelijke stal hier in schoonloo. zij hebben ook een site meen ik, dus kan je eens vergelijken misschien. zal wel anders zijn, maar toch. het is niet met binnenbak, maar met groepshuisvesting.

Een duidelijke site en flyers in shops, dierenwinkels met mooie foto's wil je ook wel helpen misschien. Goede naam komt wel als je je best doet.

Ik was zelf alleen maar prijzen van ruim boven de 200 gewend en met binnenbak helemaal. Maar als je hier toch woont........

Succes, de opzet is oke!

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 19:10

tja ik vind het heel veel, en zou het ook zeker niet betalen.

Ik betaal in het zomerseizoen 14 euro per maand en in het winterseizoen(stal) 43 geloof ik.
Kan van binnen en buitenbak gebruik maken.

Ik zit danwel in het noorden...maar toch.
180 euro erg veel voor enkel een buitenbak

Heb ook op een stal gestaan waar in de winter overdag naar buiten gingen, en 's avonds op stal. Ook alleen een buitenbak en daar betaalde ik 115 euro voor.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 19:13

Ik vind dit voor deze omgeving zeker niet duur!
Voor dezelfde faciliteiten, met alleen een overdekte rijbak erbij betaal je hier al snel 300 euro!

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 19:15

upendo schreef:
Voor dezelfde faciliteiten, met alleen een overdekte rijbak erbij betaal je hier al snel 300 euro!

Jemig wat een verschil met hier in het noorden zeg!! Ongelooflijk. Die prijzen kom je hier zelden tegen!

Op mijn oude stagebedrijf betaalde je in de winter ook rond de 300 euro. Maar daar hadden de pensiongasten hun eigen binnen- en buitenbak. Waar andere ruiters niet mogen komen!

Edit: stalprijs opgezocht op oude stage. Geen 300 maar 255. Heb mij vergist. Weidetarief paard 110.
Laatst bijgewerkt door RoosIris op 30-07-09 19:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 19:16

300 vind ik wel erg veel, dat is hartje Randstad. Meer de luxe dressuurstallen.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 19:19

smokey17 schreef:
upendo schreef:

Jemig wat een verschil met hier in het noorden zeg!! Ongelooflijk. Die prijzen kom je hier zelden tegen!

Op mijn oude stagebedrijf betaalde je in de winter ook rond de 300 euro. Maar daar hadden de pensiongasten hun eigen binnen- en buitenbak. Waar andere ruiters niet mogen komen!

Jeetje!
Hier betaal je op de manege voor alles inclusief (uitmesten, voer, stapmolen), met een buitenbak 20 x 40, binnenbak 20 x 40 en 20 x 60, longeercirkel en weiland in de zomer 295 euro per paard..