Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

LecyTinker schreef:Had een heel bericht getypt. Maar zal het kort houden. Iedereen hier die weides heeft in het dorp waar mijn paard staat mest zijn weide 1x per dag uit of zeker 1x in de twee dagen. Dus dat zal niet zo een probleem zijn. Is wel een beetje de mentaliteit hier in de omgeving.
Twee keer voeren per dag, het gaat er gewoon om dat mijn paard twee keer op een dag krachtvoer krijgt en dus het paard van de huurder ook iets zou moeten krijgen als die van mij iets krijgt. Wil geen jaloezie onderling. Al zijn het wat wortelen of wat dan ook...
Ik wil de weide in twee opsplitsen. Dus de paarden niet samen zetten.
Het gaat mij er niet om dat ik niets wil doen, want ik wil best het paard voeren ( want ik wil dat ze gelijk eten) ik wil ook uitmesten en water geven etc. Bedoel, of ik nou 1 paard of twee paarden doe, dat maakt totaal niet uit. Het gaat mij erom dat ik dus niet een tweede eigen paard erbij wil hebben als het op aandacht aankomt. Ik wil gewoon iemand die verantwoording neemt voor zijn dier.
Ik weet nog niet precies hoeveel ik wil vragen. Ik bedoel, het is dus een half hectare dat ik zou verhuren, maar wil geen vrije hand geven op dat half hectare. Het ligt van de weg af en is omheint met struiken. Dus het is erg prive en rustig daar. Ik zorg dat er een schuilstal staat met een stukje uitloop met een zandplaat ervoor. Dat de weides goed afgezet zijn met schikdraad en ik zal dat ook onderhouden.

en met vakantie of als ik een keer niet kan vangen mijn ouder het gelukkig (nu nog) op.

russel schreef:Waarom koop je geen 2 shetlanders er bij, als je toch de paarden niet samen zet, is het zodat ze andere paarden ziet. ik zou het gezeik van iemand erbij niet willen. ik heb jaren self service gestaan en er is altijd wat. Dat uitmesten van de wei, wordt 9 van de 10 keer niet gedaan, teveel werk.
Als jij consequent bent, zul je zien dat de andere partij op jouw gaat leunen, zeker ook omdat ze er voor moeten betalen. Die shetten heb je geen omkijken naar en ik zou ze gewoon bij je paard laten lopen, wel zo gezellig. Ga je rijden dan is die ene shet niet alleen zodat je niet bang hoeft te zijn dat hij uitbreekt. Dan kan je de wei in 2en delen en heb je altijd genoeg gras en een mooie wei.
Ik wou dat ik een hectare had, ik heb een halve en dat is net weer te weinig...... zo heeft iedereen wel wat..

Kan je alleen niet helpen en het is een beetje ver uit de buurt. 
Mirel schreef:Hey,
IK wil zo komen met stormKan je alleen niet helpen en het is een beetje ver uit de buurt.
Misschien is het wel een idee als er echt niets normaals meer is hier in de buurt....
Wil je de wei zomer en winter verhuren?
PS PB je vanavond even terug!