Inmiddels liggen de tegels al een paar weken in de stallen en als ik het over kon doen, had ik ze nooit besteld. Wat een teleurstelling
1 tot 2 maal per week liggen er 1 of 2 tegels los in de stal. Dat op zich is nog niet zo erg; je legt ze met een klein beetje moeite zo weer terug. Maar wat ik wél heel erg vind is de smerige ammoniakgeur die je tegemoet komt bij het uitmesten!! Mijn merrie is keurig opgevoed en poept/ plast netjes in de achterste 2 hoeken. Als ik 's avonds (elke dag) voordat de paarden naar binnen komen, de ontlasting weg haal komt er een geur tegemoet waar ik bijna van van mijn stokje ga. Ik weet dat mijn paard 's nacht uitgebreid gaat liggen en ik moet er niet aan denken dat ze continu die geur inademt.Het is werkelijk om te huilen. Hebben meer mensen deze ervaring? En zo ja, hebben jullie er een oplossing voor kunnen vinden?
Overigens ligt er een laagje stro in de stallen. Zodra onze voorraad stro op is gaan we over op strokorrels om eens uit te proberen, maar ik kan me niet voorstellen dat dat iets aan de geur zal doen.
Voor 1200 euro hadden ze dat er ook wel even bij mogen zeggen.
Ook dit zijn oude koeienstallen, dus het loopt direct weg.
als je merrie zo proper is zal ze haar plasjes wel op de juiste plaats doen