Haak/Steun met slot voor Riek/Schep, waar te vinden?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Shivatjuh01

Haak/Steun met slot voor Riek/Schep, waar te vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-09 20:21

Hoi,

Ik ben opzoek naar een steun waar ik mijn riek en schep op slot meer kan zetten.
Zo een om aan de muur te hangen. Diverse mensen menen dat ze andermans spullen
gewoon maar kunnen gebruiken, dus daarom wil ik het graag vasthangen.

Iemand enig idee waar ik die kan kopen/bestellen?

Groetjes Debbie

dots83

Re: Haak/Steun met slot voor Riek/Schep, waar te vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 20:22

Welkoop??

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 00:30

Ik heb in de muur bij mij gewoon 2 lange schroeven in geboord op de juiste afstand. En het handvat van de spade, riek, enz rust daar dan op. Dit heeft overigens alleen zin als het uiteinde van de steel dus een T-vorm heeft.

Mocht het alleen een steel zijn zonder T-vorm: niet getreurd! Dan koop je van die schroeven met een oog eraan bij de bouwmarkt. Normaliter gebruikt men die volgens mij voor schilderijen e.d. En die draai je dan aan het einde van de steel erin. Kun je het alsnog aan een spijker ophangen.

Alles in mijn melkwagen hangt op deze 2 manieren aan de muur. Kost minder dan een ophang systeem uit de winkel.

Shivatjuh01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-09 11:24

femke27 schreef:
Ik heb in de muur bij mij gewoon 2 lange schroeven in geboord op de juiste afstand. En het handvat van de spade, riek, enz rust daar dan op. Dit heeft overigens alleen zin als het uiteinde van de steel dus een T-vorm heeft.

Mocht het alleen een steel zijn zonder T-vorm: niet getreurd! Dan koop je van die schroeven met een oog eraan bij de bouwmarkt. Normaliter gebruikt men die volgens mij voor schilderijen e.d. En die draai je dan aan het einde van de steel erin. Kun je het alsnog aan een spijker ophangen.

Alles in mijn melkwagen hangt op deze 2 manieren aan de muur. Kost minder dan een ophang systeem uit de winkel.

Goed idee maar dan kan ik het nog niet op slot hangen, en daar gaat het juist om :P

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 11:28

O, ik dacht dat je het in een kast wilde ophangen ofzo.... :D

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 12:21

je heb van die schroeven met éen oog aan het einde zeg maar als je doe nou in de muur doet en je vork gewoon aan haakjes hangt dan kan je door het handvat van je vork van een ketting doen met een hangslotje.

diessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 16:39

Misschien kun je op het uiteinde van je gereedschap een schroef met een oog draaien.
Vervolgens een kettinkje door alle oogjes halen, uiteinde van de kettinkjes bijelkaar doen en daar een hangslotje doorhalen.
Als je voor elk gereedschap een ander slotje hebt weet je op een gegeven moment geen raad meer met al die sleuteltjes :D

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 16:45

Misschien kun je een scharnier met slot gebruiken...
Je gereedschap ophangen aan de hierboven genoemde haken of schroeven,vervolgens een scharnier aan de ene zijde(hieraan een metalen strip bevestigen) en aan het andere einde een oog en een slot erop.
Een sleutel sluit dus al je gereedschap af ;)

Beetje knutselen zeg maar :D