Stay Sound

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

esther1o1

Stay Sound

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-09 12:49

kan je stay sound in de winkel kopen??
Laatst bijgewerkt door esther1o1 op 22-07-09 13:16, in het totaal 2 keer bewerkt

bulck

Re: Stay Sound

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 12:52

En wat is dat?

Hoe kan je nu op kamp gaan met een kreupel dier?!!!

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 12:55

Het is klei. Daar krijg je een kreupel paard niet binnen een week weer rad mee.

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 12:58

Ja Kaka daar doel ik dus ook op.

Kreupel is iets anders dan een cooling gel of klei gebruiken na een training ter preventie.

esther1o1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-09 12:59

hoeft ook niet binnen een week maar dat spul doe ik daar gewoon op en dan mag ik daar gewoon stappen en draven want ze is aan het genezen van kreupel en we mogen er dan gewoon op rijden stap en draf dus dan mag ik haar daar gewoon mee naar toe nemen

esther1o1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-09 13:00

van de dierenarts en de eigenaar van de manege is dat goed om erop te smeren dus smeer ik het er dan ook op dus het zal dan wel goed zijn gok je ook niet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 13:04

Je kan het erop smeren maar als je er alsnog mee gaat rijden terwijl ze kreupel is, ook al is het alleen stappen en draven, zal het de genezing niet bevorderen hoor :n Je zegt zelf dat het aan het genezen is, dus ze is nog niet helemaal 100%. Waarom zou je dan het risico nemen op een terugval door haar mee te nemen naar het ponykamp?

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 13:05

Jouw paard jouw verantwoordelijkheid. Dan wel apart dat je Da je niet zelf dat product verleend heeft of voorgeschreven.

Kreupel paard rijdt je normaal niet, je moet eens even goed nalezen en overdenken wat je schrijft.
Klinkt redelijk egoistisch. Paard dat kreupel is verdient een kans op volledig herstel, idd door beweging op wei of door te stappen.

esther1o1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-09 13:06

bulck schreef:
En wat is dat?

Hoe kan je nu op kamp gaan met een kreupel dier?!!!

dat is een soort witte klei

en ze is niet helemaal kreupel meer want ze mag alweer stap en draf als je erop zit
en zoiezo als ze dat nog niet eens mocht dan had ik haar alsnog mee moeten nemen want er gaat nog een ander paard mee van me zus maar die kan niet zonder mijne want dan gaat die helemaal uit zijn dak met rijde gaat wel maar niet met de trailer en de stal daar en dan kon ik daar gewoon met haar stappen
Miss_Montana schreef:
Je kan het erop smeren maar als je er alsnog mee gaat rijden terwijl ze kreupel is, ook al is het alleen stappen en draven, zal het de genezing niet bevorderen hoor :n Je zegt zelf dat het aan het genezen is, dus ze is nog niet helemaal 100%. Waarom zou je dan het risico nemen op een terugval door haar mee te nemen naar het ponykamp?

daarom dat is mijn risico!

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 13:08

En vind je dat het risico waard?

esther1o1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-09 13:11

bulck schreef:
Jouw paard jouw verantwoordelijkheid. Dan wel apart dat je Da je niet zelf dat product verleend heeft of voorgeschreven.

Kreupel paard rijdt je normaal niet, je moet eens even goed nalezen en overdenken wat je schrijft.
Klinkt redelijk egoistisch. Paard dat kreupel is verdient een kans op volledig herstel, idd door beweging op wei of door te stappen.

dat heeft die daar ook want ik stap daar met haar en rij alleen af en toe een half uur les mee op haar voor de rest daar op manege paard en dan stap ik met de hand met haar en ze mag daar op de wei alles daar is precies het zelfde als waar ik nu sta en ik over belast haar niet ik doe het namelijk zo rustig mogelijk aan

esther1o1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-09 13:11

bulck schreef:
En vind je dat het risico waard?

ja want ik doe daar niks anders dan hier

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 13:13

Ik vind het apart, maar veel fun op kamp

esther1o1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-09 13:15

bulck schreef:
Ik vind het apart, maar veel fun op kamp

bedankt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 13:28

esther1o1 schreef:

Idd, jouw risico. Bedenk alleen wel dat jouw paard niet zelf kan kiezen of ze een half uurtje in de les mee wil lopen of niet, als een paard kreupel loopt is het een teken van pijn. Ook al is het minder erg dan eerst, het blijft een manier om aan jou te laten zien dat het lopen niet prettig is. Als jij ervoor kiest om dat te negeren en toch te gaan rijden op ponykamp, ook al is het maar kort, is dat voor mij prima. Ik zit er niet mee alleen snap ik niet zo goed hoe je toch kan beslissen om naar ponykamp te gaan. Hou er wel rekening mee dat je niet goed bezig ben als je eigen plezier voor laat gaan op het welzijn van je paard.

esther1o1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-09 18:53

Miss_Montana schreef:
esther1o1 schreef:

Idd, jouw risico. Bedenk alleen wel dat jouw paard niet zelf kan kiezen of ze een half uurtje in de les mee wil lopen of niet, als een paard kreupel loopt is het een teken van pijn. Ook al is het minder erg dan eerst, het blijft een manier om aan jou te laten zien dat het lopen niet prettig is. Als jij ervoor kiest om dat te negeren en toch te gaan rijden op ponykamp, ook al is het maar kort, is dat voor mij prima. Ik zit er niet mee alleen snap ik niet zo goed hoe je toch kan beslissen om naar ponykamp te gaan. Hou er wel rekening mee dat je niet goed bezig ben als je eigen plezier voor laat gaan op het welzijn van je paard.

als ze mag draven en stappen als je erop zit denk je dan dat ze nog zo kreupel loopt?!
ze loopt niet meer kreupel maar is aan het genezen van kreupen (aan het opbouwen dus..)