Ik rijd Pablo altijd met een dubbelgebroken watertrens waarvan het middelste stukje ook rond is. Met rijden zet hij vaak zijn nek vast en houd het bit vast, dit gebeurd meestal als hij in moet buigen (wat dus erg lastig is voor hem). Maar goed ook halthouden doet hij zelden zoals het hoort. Nu het buiten rij seizoen er weer aankomt (wat ik toch erg graag doe)
zit ik er een beetje mee wat voor bit ik moet rijden. Hij is buiten nergens bang voor (zoals de vele tractors die in de polder rijden) maar als hij naar links wil, dan gaan we ook naar links.
En ik heb al een keer gehad dat we van een dijk (gewone asfaltweg) af reden, dat hij begon te draven en dat ik hem pas na enkele tientallen meters weer terug kreeg. Ik ben dus op zoek naar een bit wat liefst niet perse scherper is maar waarmee ik wat meer controle heb en hij het niet tussen zijn kiezen kan klemmen. Zo zei iemand al dat ik een stang met kinketting kon proberen, maar ik denk dat dat te heftig is...................
Wie o Wie heeft tips voor mij????????
Dacht het niet!!
Zou eerder een hulpteugel nemen, mits je daar correct mee om leert gaan. Probeer eens een maringaal, daar kan weinig mee misgaan, of een slofteugel! Vraag om advies om daar mee te leren rijden moet je wel je verstand gebruiken en dient echt als noodrem zeg maar.
, wat doet íe dan?