Wie heeft er ervaring met Close Contact Chaps Paardendrog?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

chess01

Wie heeft er ervaring met Close Contact Chaps Paardendrog?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-09 09:20

Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje heeft iemand van jullie ervaring met de Close Contact Chaps van de Paardedrogist?
Mijn paard sloopt zichzelf in het weiland, hij trapt zijn hoefballen kapot en zijn ijzers af en verder heeft hij een schieffel aan zijn linkervoorbeen die hij ook kapot schopt. Ik heb hem nu met springschoenen en bandage lopen in het land maar misschien zijn de close contact chaps ook wel een optie.

Dank je wel alvast.

Groetjes

Niemand evaring hiermee?

http://www.paardendrogist.nl/index.asp? ... ctID=34774
Laatst bijgewerkt door Judje op 21-07-09 16:53, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd, aangezien het niet is toegestaan om je topic omhoog te schoppen.

pmarena

Re: Wie heeft er ervaring met Close Contact Chaps Paardendrog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 16:17

Nou , ik kende ze niet m net even gekeken !

LIJKT zo op het oog gewoon neopreen te zijn , en zo klinkt de omschrijving ook dat het heel goed dit materiaal kan zijn...

Ik denk dat ze voor jouw probleem wel een optie kunnen zijn , maar zelf ben ik niet zo'n fan van benen inpakken met neopreen.

Het is een erg zweterig spulletje en als er nattigheid onder komt dan blijft het ook broeierig nat.

Ik kan me dus eerlijk gezegd niet voorstellen dat dit een goed effect zou hebben bij paarden met mok , zoals waarvoor ze aangeprezen worden.... dus wellicht is het toch iets anders dan neopreen , maar zoals het eruit ziet weet ik het wel 99% zeker :j

Neopreen is ook heel zacht en soepel spul dus het biedt geen ultieme bescherming zoals een hardere schaal , maar voor jouw doel lijken ze me zo slecht nog niet. Handiger dan je bandages en springschoenen in ieder geval.

Alleen is met je huidige combi natuurlijk wel het voordeel dat de kogel vrij ligt en niet ingepakt zit , die heeft dan veel meer bewegingsvrijheid en "lucht".

Men zegt dat de benen niet opknappen van veel warmte , en neopreen houdt wel veel warmte vast... het wordt o.a. gebruikt voor duikpakken , isoleert goed ;)