Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen want ik zit met een ‘probleempje’.
Ik lease sinds december een hele leuke, lieve maar tevens een pittige pony (ik noem haar wel ff ‘pony’). Ze staat bij een particulier pensionstalletje: Er staan 7 paarden, waarvan 3 pensionpony’s en nog 4 lease pony’s. De pony die ik lease deel ik met nog 2 andere meiden. Helaas heb ik het toch niet echt naar mijn zin, er wordt ontzettend veel op me gelet en ik heb het idee dat ik daar niet echt welkom ben. Ze doen best wel kortaf tegen me en ik heb het idee dat ik echt gekeurd wordt door hun.. Ook de andere 2 ‘leasters’ zijn best onaardig tegen me en letten heel erg op me en proberen me de baas te zijn, terwijl ik net zoveel recht heb op de pony als zij. Ook weten ze het altijd beter, wat ik ook probeer. Even een voorbeeld: de stralen waren erg zacht geworden en ik vroeg me dus af of het niet beter zou zijn als ze 2x in de week geteerd werd i.p.v. 1 keer (dat zelfs vaak door dat meisje ‘vergeten’ wordt). Nou, je had ze moeten horen. Het zou heel slecht zijn voor haar stralen en ze hadden er geen zin in. Ook al had ik aangeboden om het zelf bij te houden, het mocht dus niet.
Omdat ik niet echt ruzie zoek heb ik me er maar bij neer gelegd, met het gevolg dat ze nu dus rotstraal heeft (en niet zo’n klein beetje ook). Ik ben dus boos op hun geworden, of ze nu tevreden waren met de rotstraal. Ik werd vervolgens flink generegeerd. Laatst weer, ik voreg me af of het misschien goed voor ‘Pony’ zou zijn als we de peesbeschermers van haar oude leaster over zouden kopen, want daar werd ze regelmatig mee gereden. ‘Nee, ze gebruikten toch nooit peesbeschermers’. Aangezien het geld mij niet op me rug groeit heb ik gewacht met peesbeschermers kopen, in de hoop dat ze van gedachten zouden veranderen. Niet dus. Ik heb vorige week dus zelf peesbeschermers gekocht, en deze in moet ‘eigen’ poetskist gedaan (nog zoiets stoms; iedereen heeft zijn eigen poetsbox voor ‘pony’. Beetje onnodig lijkt mij aangezien het maar voor 1 paard gebruikt wordt en alleen maar ruimte in beslag neemt.)
Ik kwam dus van de week aan en las in het schrift: “Coco, ik heb even de peesbeschermers gepakt, ik dacht dat het wel mocht!” Vervolgens keek ik in mijn poetbox en ze peesbeschermers lagen er vies in. Toen ik daar kwam was mij op het hart gedrukt dat ik van hun spullen af moest blijven, dus ik nam aan dat hun ook van de mijne zouden blijven.. niet dus (en hoe kon zij weten dat ik peesjes had gekocht?? Ik heb het niet verteld.
). Dus ik heb nu een slot op me poetskist gedaan, waar ik eigenlijk helemaal niet blij mee ben omdat ik vind dat ze gewoon van mijn spullen moeten afblijven.Maarja, eigenlijk komt het er op neer dat ik me daar helemaal niet thuis voel, ondanks dat ik de pony erg leuk vindt! Ik zit er dus over te denken om er maar mee te stoppen, want het is toch best ‘veel’ geld (€50 in de maand voor 2 dagen in de week, klinkt niet veel maar ik moet het zelf betalen en ik heb geen baantje en krijg geen zakgeld) en ik voel me daar niet op mijn gemak. Hoe erg ik mijn best ook doe (ik heb veel nieuwe spullen voor ‘pony’ gekocht en getracht mij aan hun regeltjes te houden) ik heb het idee dat ik niet geaccepteerd wordt. Aan de ene kant denk ik zelf: “Ach Coco, stel je niet zo aan en trek je gewoon niks van die meiden aan en stop nog niet met de pony” maar aan de andere kant vindt ik het heel jammer en lijkt het mij het beste om ermee te stoppen omdat het gewoon niet leuk is. Omdat ik dan iedere maand €50 over zal houden kan ik dat opsparen en later, als alles financieel goed zit, gewoon een eigen paard te kopen, met me eigen spullentjes en mijn eigen regeltjes en de band die je rustig op kan bouwen zonder dat iemand op je neus zit te kijken.
Wat eigenlijk mijn vraag is: Wat zouden jullie doen in mijn geval?
(Ohja, ondanks dat dit verhaal erg lang is geworden is dit lang nog niet alles wat ik wil vertellen en wat er nog meer gebeurt is maar dit leek mij wel het duidelijkst.)

) en in het schrift schrijven doet ze ook niet.