Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Sissi87 schreef:dots83 schreef:3,5 x 3,5 wordt wettelijk verplicht
Oja joh? Wanneer gaat dat precies in?
Sissi87 schreef:ze hebben alleen nog een lege stal van 2.5x3, maar vind dat echt onwijs klein. En om nou wat anders te zoeken is ook zo wat.
Marion71 schreef:Hoe lang je paard in die box staat is natuurlijk minstens zo belangrijk als de afmeting.
Mijn boxen zijn allemaal 3,5 m diep en dan kunnen ze er ook nog met hun snuffies uit. Ik kan die meter achteraan wel verhuren!
De verplichting van minimale afmeting is er alleen voor nieuwbouw en dan ook nog alleen als het bedrijfsmatig is. Je zou echt niet blij zijn hoor, als alle pensionstallen/maneges verplicht werden de grootte van de boxen aan te passen. Die investering vindt je natuurlijk weer terug in het pensiongeld en dat stopt niet bij een tientje per maand meer.
Kun je niet iets vinden waar groter boxen / meer weidegang zijn?
het klopt zeker, paarden zijn vaak niet weg te krijgen voor de opening van hun box als ze met hun hoofd naar buiten kunnen. Scheelt absoluut in de min. ruimte die je nodig hebt. Hoe duurder stallen worden (wanneer de wet.verplichting wordt opgevoerd) des te meer vraag zal zijn naar particuliere stallen en natuurlijke stallingen. Lijkt me nog niet eens zo'n slechte ontwikkeling