Nieuwe stalling beginnen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Fred

Nieuwe stalling beginnen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-09 15:34

Wie heeft er ervaring met het opstarten van een paardenstalling??
We hebben een plekje gevonden in de buurt van Kootstertille (Friesland) waar dit mogelijk is.

Volgende week gaan we met de gemeente praten over de mogelijkheden qua vergunningen en dergelijke.
Heeft iemand nog tips waar we op moeten letten?????

Bij voorbaat dank...

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 10:03

In en rond Kootstertille zitten al meerdere adressen die stalling aanbieden, ook in en rond Drogeham zitten meerdere stallen, in beide dorpen zowel met als zonder binnenbak. Het is een landelijk gebied, dus erg veel vraag zal er waarschijnlijk niet zijn. Ik zou zelf niet die regio kiezen als je een stalling wilt beginnen om echt iets mee te verdienen. Te veel concurrentie.
Buitenpost heeft stallingen, Zwaagwesteinde, Oostermeer, Rottevalle, Opende, Surhuizem biedt ook iemand stalling aan met buitenbak.

Als je zelf voor je eigen paarden aan huis iets op wilt zetten en niet afhankelijk bent van extra inkomsten, dan is het natuurlijk altijd een optie.
Op die basis bieden wij ook weidegang/stalling aan (ook landelijk gebied bij kleine plattelandsdorpen, Regio Drachten/Gorredijk/Beetsterzwaag/Wijnjewoude/Jubbega. En ook hier is veel aanbod.
We zijn er niet van afhankelijk, maar vinden het wel leuk en gezellig en handig i.v.m. gezamenlijk kunnen delen van de verzorging/oppas bij afwezigheid/vakantie/ziekte etc.

Ik zou zeggen, ga eerst een goed kijken naar het aanbod in de regio, wat de prijzen zijn voor stalling in die regio (niet hoog voor zover ik de prijzen ken) en wat voor doelgroep je voor ogen hebt.
Rond grote regioplaatsen heb je in mijn ogen meer kans op voldoende klandizie. Of in landelijke gebieden met minder aanbod.