Paard overdag en s'nachts in de weide ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

yutah

Paard overdag en s'nachts in de weide ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-09 20:01

Hoy ..
Graag even advies van jullie ... mijn paard staat in een manege . Maar omdat er tijdens de vakantie maanden bijna geen lessen zijn , wel veel stage en kampen , heb ik op 5 min van mijn thuis een prive stalling gevonden . Waar er 2 zeer grote weiden zijn die goed beschut zijn en waar ook onderdak is . Hij heeft daar ook een zeer mooie grote stal waar ik heb tot voor kort iedere avond ging binnen zetten . Maar bij dar warme weer van de afgelopen dagen heb ik hem buiten laten staan s'nachts . Nu geven ze voor deze nacht niet zo mooi , veel wind en regen , temperaturen 14° ongeveer .
Ik heb de neiging om hem binnen te gaan zetten maar ik weet niet wat het beste is ... help

wreckh

Re: Paard overdag en s'nachts in de weide ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 20:02

lekker buiten laten. Krijgt hij niks van hoor.

Mijn ervaring is als je juist steeds gaat wisselen, dan weer binnen en dan weer buiten dat ze daar meer last van hebben/ verkouden worden)

criollolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 20:04

wat voor paard heb je??? leeftijd ect... en wat doe je er mee?

yutah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-09 20:14

wreckh schreef:
lekker buiten laten. Krijgt hij niks van hoor.

Mijn ervaring is als je juist steeds gaat wisselen, dan weer binnen en dan weer buiten dat ze daar meer last van hebben/ verkouden worden)

Dank je wel voor je advies , ik dacht het ook wel . Maar ik vindt het koud buiten en dan denk ik aan hem dat hij ook wel koud zal hebben en liever beschut zal staan in zijn stal . Maar ik moet paarddenken en niet mensdenken hé

Binoche

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 20:38

Mijn paard loopt al van in mei continu buiten hoor. Ze kan binnen als ze zelf wil, maar doet dat enkel doen als het zeer warm is, nooit als het fris is en zelfs nooit als het regent.

yutah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-09 20:51

Ja ... ik moet mij inhouden om hem niet binnen gaan te zetten , maar weet dat jullie gelijk hebben . Mijn zus die tot voor een paar jaar ook paarden had zegt het ook . Ik kan het alleen niet helpen dat ik het zo zielig vindt bij dit weer , wind , regen en niet te warm . Dus ik ga maar strijken en dan is het seffens te laat om hem binnen te gaan zetten ... :-) Hij zal wel goed staan op de weiden , heeft gezelschap en schutting .

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 21:41

Echt niet druk om maken joh. Mijn paard staat nog buiten als 't stortregent, en het interesseert haar niet eens, ze graast vrolijk verder. Paarden kunnen echt wel wat hebben, stuk meer dan wij :D

kips

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 21:43

mijn paard loopt nu ook dag en nacht buiten.. maar als ik heb gereden blijft ze 's nachts op stal.. maar kan geen kwaad als ze met slecht weer buiten staan ze kunnen er best wel tegen

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 21:46

Mijn paarden staan van mei tot oktober dag en nacht buiten. Wilde ze vanmorgen binnen halen omdat er heel slecht weer kwam (het regende al flink, maar er kwam ook onweer aan), maar je dacht toch niet dat ze zich lieten vangen :o Ze wilden echt niet naar binnen, dus zelf maar snel naar binnen gevlucht, want ik vond die regen helemaal niets. Zij stonden alle drie lekker te grazen en trokken zich nergens iets van aan.

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 21:51

bij ons staan ze ook het hele jaar door dag en nacht buiten ze kunnen schuilen maar gebruiken dit alleen als openbaar toillet, dus erg overbodig. als het stort blijven ze gewoon buiten staan en heel soms naar binnen dus ze weten wel wat het fijnste is. Tevens zijn ze door omstandigheden in de winter buiten gedropt en ook daar geen moeite mee gehad voor hun.

theelichtje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 11:07

Gewoon buiten laten staan.Paard kan der wel tegen en meeste paarden vinden buiten gewoon het prettigst.

caj2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 17:20

Wij hebben de paarden ook altijd buiten staan dag en nacht het hele zomerseizoen kan echt geen kwaat ze zijn nooit ziek of zo

claudianoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 17:23

ik heb mijn kwpn-ers ook altijd buiten behalve voor een wedstrijd ofzo. Maar dat is voor de buik

stefffff

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 19:24

Gewoon lekker buiten laten staan! Als er goede beschutting is, is het geen probleem!

_Cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 19:28

Paard heeft liever dat het 15 graden is dan 25 graden, lekker buiten laten dus.

Rebecca1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 19:30

Wij hebben onze paarden het hele jaar door buiten staan, gaat super. Alleen als het heel erg koud is gaan ze op stal en zijn daar dan niet eens blij mee....... :?

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 19:40

Die van mij staat ook dag en nacht buiten, maar als het uren achter elkaar hard regent, stevig waait en de temp onder de 16 graden komt begint hij het wel heel erg vervelend te vinden, vaak staat hij dan ook heel erg te bibberen, kont rond, staart strak tussen de benen.
Met zulk weer krijgen ze ook niet de kans om tussen door even op te drogen of om even lekker te eten.

Als ik hem met zulk weer in zijn schone droge stal zet (wat? hij rent naar binnen) en ook nog even een dekentje opdoe is hij helemaal happy (ja ik weet het het is wat een mietje :) )
Hij gaat dan helemaal achter in zijn stal staan, zover mogelijk bij de open bovendeur vandaan, gaat lekker eten, en briest een beetje.
Als ik zie hoe blij ik mijn paard ermee maak is het natte pak wat ik er zelf aan overhou me meer dan waard :)

Binoche

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 22:04

Hij heeft ook een schuilstal op zijn weide? Dan zou ik hem zoveel mogelijk de kans geven om paard te zijn en zelf laten kiezen...

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 00:32

mijn paarden staan nu ook dag en nacht buiten. swinters wel op stal maar vanaf april tot september ongeveer lekker buiten. als het echt de hele dag door regent zonder droog te worden dan krijgen ze een regendekentje om. maar het zijn hier eigenlijk de hele tijd korte buien en dan droogt het weer op dus dan blijven ze lekker zonder staan.

Aletha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 06:45

In de zomer lekker 24/7 buiten en in de winter als het weer en het land het toelaat overdag buiten en s'nachts op stal ;)

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 06:54

Die van mij staat het hele jaar rond dag en nacht buiten. Paarden vinden het het lekkerst tussen -5 en 15 graden. Dus er is niets aan de hand. En met schuilstal is toch helemaal prima