Goed, ik zit met een dilemma en zoals het onderwerp al luid...
Mijn paard staat 20min fietsen bij mij vandaan. Ik fiets dat stuk regelmatig. Ik kom veel paarden onderweg tegen. Erg gezellig, maar 2 pony's springen er erg tussenuit. Zij staan er namelijk erbarmelijk bij.
Ik trek mij het lot van deze beestjes erg aan, omdat ik er bijna dagelijks langs fiets. Deze mensen zelf aanspreken durf ik niet, weet jij veel wat voor mensen het zijn! Feiten
- 2 luxe pony's van max. 1.10cm, ruin en een merrie
- Staan op +/- 50m2 grond rondom een woonhuis waar geen spietje gras meer staat, geheel kaal op wat boterbloem na.
- Beestjes zijn mager met bolle buikjes, de ribben kan je tellen bij de merrie en duidelijk uitstekende bekken.
- Worden niet/nauwelijks bekapt of verzorgt, van het voorjaar zat de stront aan de vacht maar bleef zitten tot ze verhaard waren.
- Mensen hebben een redelijk mooi vrijstaand huis met gemiddeld 5 middeklasse auto's ervoor.
Ik hoorde dat het er voorheen 3 waren, roddel dat deze overleden is door gebrek aan een dierenarts. Ik snap het gewoon niet, het zijn 2 onwijs mooie luxe pony's, niet echt kinderponys ofzo. Neem dan een verzorgster ofzo. Of ga geiten houden, hun land word hier ook niet echt mooier van.
Is dit ernstig genoeg om een LID of dierenbescherming voor te bellen? Ze worden zo natuurlijk gehouden als het maar kan.... Gewoon niet verzorgen of naar omkijken! Vind het erg sneu.