Ik heb een volbloedje van (sinds gisteren
) 4 jaar. Om haar wat te corrigeren staan we nu al ongeveer een maand op een manege waar ze opgeleerd is waar ik bijna dagelijks les neem. De eerste 14 dagen reden alleen ik en de instructrice op Quincy. Maar de laatste 14 rijden er ook anderen op. Omdat ze in half pension staat. Ik vind het niet erg want zo leert mijn paard ook rijden met andere ruiters. Maar de laatste tijd is ze zo verslecht. Ze is zo verbitterd. Vroeger mocht ik haar uren knuffelen en ze knuffelde weer en nu doet ze niet anders dan haar oren in haar nek leggen als ik ook maar aan haar kom en als ik met het zadel aan kom wordt ze compleet hysterisch. En ze wil altijd bijten. (ik geef haar wel telkens een goeie tik maar dat helpt niet). En als we in groepsles rijden en we moeten in galop
Ik hou telkens m'n hart vast. Als we in galop aanspringen schiet ze in rengalop en steekt ze haar hoofd omhoog zodat je geen contakt meer hebt met de mond. Ik kan het bijna niet beschrijven. Het is echt verschrikkelijk. Vroeger was er niets aan de hand. Ik zo zaaalig rijden. Traag galopperen en zo. maar nu verergert het altijd maar. Nu kan er bijna niemand op rijden. Alleen supergevorderen en ik en de instructrice. Als wen alleen rijden loopt ze ook vlug (lees: héél vlug) maar dan is het bijlange zo erg nog niet (stel je voor hoe erg het dan wel moet zijn in groep
). Maar ja. Nu zijn we volop alleen aan het oefenen op de galop. Nu had ik ook gevraagd aan de instructrice of zij voor de eerste keer met haar mee wil op wandeling. Omdat de andere 3 -en 4-jarigen al allemaal meegaan maar zij vertrouwt Quinz niet. Ze heeft ook onlangs tegen mijn moeder gezegd dat het geen gemakkelijk paard is en dat ze er niet veel mensen kan op zetten en dat er heel veel bloed in zit (eigenlijk is ze maar een halfbloed maar je zou het niet zeggen). Nu zijn m'n ouders gaan twijfelen en 'geloven' ze niet meer in Quinz. Ze zeggen dat ik er mss nooit mee ga buiten kunnen en dat ze veel te moeilijk is. En ik krijg het gevoel meer en meer dat ze haar willen verkopen
. Wat kan ik doen? Ik hou zoveel van Quincy. Ik wil haar niet kwijt. kan mij iemand helpen
srry voor het lange verhaal
doegies!
laura en Quinz xxx
Ik heb zelf een volbloed arabier die erg eenkennig is en absoluut niet geschikt is als manegepaard. Het zijn natuurlijk toch nerveuzere paarden die je echt rust in moet brengen en stabiliteit en niet echt geschikt zijn als manegepaarden. 

wel met opvoeding en je paardje is natuurlijk nog erg jong en jij ook. Je moet zo'n temperamentvol paardje natuurlijk wel aankunnen