Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
wishmypride schreef:Staat ze nu alleen?
. Inmiddels heb ik de luxe dat ze samen met haar paardenvriend bij me aan huis staat, en is het gemiep helaas weer begonnen. We halen ze nu consequent elke dag even om beurten een paar minuten uit elkaars zicht, na een paar dagen begon het al een beetje te wennen. We moeten het wel bijhouden, maar op deze manier leren ze niet alleen aan elkaar te hangen maar ook aan de mens.
. Helaas een verslavend goedje en daardoor zeer moeilijk af te leren. Vermoed dat ijsberen in de wei niet ritmisch genoeg is om de endorfines aan te roepen, maar zeker weten doe ik dat niet.
pmarena schreef:Als een paard zo loopt te ijsberen dan voelt hij zich in ieder geval niet lekker bij de situatie , hij voelt zich niet op zijn gemak in het land , er MIST iets.
Dat kan bvb. zijn voer , gras , maatjes waar hij aansluiting mee heeft , genoeg ruimte , enz.
Als je zo'n paard verhuist naar een andere wei , of de wei wat interessanter maakt (door bvb. een passende kamaraad) dan kan het prima zijn dat het probleem helemaal weg is.
Maar nu geeft het beestje gewoon aan dat het zich niet fijn voelt. Aan de eigenaar de taak om uit te zoeken wat er moet veranderen zodat het wel weer leuk is op de wei