Help: Paard wordt te dik!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Wegbenik

Help: Paard wordt te dik!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-09 14:34

Ik zit met een probleempje, mijn paard (13 jaar) begint nu echt tonnetje rond te worden....Door wat nare ongelukjes (verschillende keren dikke benen, wondjes en door mijn blessures) hebben we niet echt meer een gestructureerd trainingsprogramma, en dat werkt dus ook al niet zo mee. Maar ik probeer haar tussen al onze tegenslagen door toch altijd wel 4 dagen in de week, een uur te rijden. De andere dagen longeer ik haar met bijzet. Ze is al een aardig stuk teruggezet in voer. Zo krijgt ze maar 1/2 kilo sportbrok per dag en maar 1/2 kuil. Wel staat ze ongeveer van half 12 tot half 5 op het land. Er staat wel niet zo heel erg veel gras meer op, maar op de een of andere manier blijven de kilo's er maar aan vliegen. Het is geen optie om haar in de bak te zetten in plaats van op het land. Ze gaat namelijk zand eten, en dat wil ik al helemaal niet. Zijn er meer mensen die deze problemen hebben met hun paard? En wat is de beste manier om die buik eraf te werken?

Soma

Re: Help: Paard wordt te dik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 16:08

Hoi,

Mijn paard was ook moddervet, niet speciaal buikig maar echt een laag vet rondom erop. Kreeg het advies haar zo veel mogelijk op stal te houden met wat stengelig ruwvoer en geen krachtvoer en liefst ook geen gras. Dit heb ik 1 maand gedaan, je zag goed het verschil. Daarna heb ik haar dag en nacht buiten gehouden, waarvan ongeveer 6 uur op een wei met nog wat gras en de rest op een kaal, droog stuk waar ze alleen wat kon pitsen. Ze is in 2 maanden tijd 50 kg kwijt, nu moet ze nog 50 kg. Ben wel van 3x per week een uur beweging naar 6x! per week gegaan en ben gestopt met snoepjes geven. Succes!

Judje

Re: Help: Paard wordt te dik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 21:57