Trailer of vrachtwagen?????

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
AnkeD

Berichten: 290
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Brabant

Trailer of vrachtwagen?????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-03 15:08

Ik zou graag willen weten wat het vervoersmiddel voor jullie paardjes is.
Zelf zit ik aan een vrachtwagentje te denken voor klein rijbewijs hoeft echt niet zo'n luxe (heb ik het geld nog eens niet voor) lijkt me fijner rijden bestaat uit 1 geheel, makkelijker met keren en achteruit zetten, kan niet gaan scharen en zwenken. Maar ik heb gehoord als je ermee naar de garage moet en er moet iets gerepareerd (wat je met een wat ouder wagentje nog al snel schijnt te hebben) worden dat dan wel een lieve duit kan gaan kosten.
Maar als ik met een trailer ga rijden dan zal ik eerst nog m'n E-rijbewijs moeten gaan halen En een zwaardere auto En een trailer!!
Wat zijn jullie ervaringen????

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 15:20

Als je meerdere paarden hebt, is een vrachtwagentje prettig. Vind zelf op meerdaagse concoursen een trailer weer prettig, omdat je dan niet afhankelijk bent van een shuttlebus; je kan je auto zo afkoppelen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 15:21

Ik heb een vrachtwagentje (voor klein rijbewijs) en dat rijdt inderdaad heel makkelijk en lekker. Alleen zoals je zelf al aangeeft: ga maar vast sparen want je betaalt je scheel. Bovendien moet je heel goed uitkijken hoeveel gewicht je mag laden want de meeste mag je helemaal niet met klein rijbewijs rijden als je er paarden op hebt staan.

AnkeD

Berichten: 290
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-03 15:31

Bij mij gaat het maar om 1 paard en wat spulletjes dan zal ik toch niet zo snel aan die 3500 kg zitten??

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 15:54

ik kan beide meenemen. (vrachtwagen om te promoten) ik vind het niet erg om met de trailer te gaan als het mooi weer is alleen als het regent of iets dergelijks vin ik het wat minder als je dan een vrachtwagen mee hebt kun je lekker binnenstaan. weet eigenlijk nie wak liever heb. voor meerdere paarden is het idd handig die luxe wagens zijn echt heel fijn kun je ff lekker relaxe enzo en lijkt mij voor het paard ok fijner en stabieler staan op een vrachtwagen. maarja denk dat iedereen er wel een andere mening over heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 16:07

AnkeD schreef:
Bij mij gaat het maar om 1 paard en wat spulletjes dan zal ik toch niet zo snel aan die 3500 kg zitten??


Kijk naar de gemiddelde Mercedesbus, die vaak voor dit doel gebruikt worden, die wegen met de paardenbak erop al snel 3200 kilo....
Je zult het dus moeten hebben van lichtere types zoals de Citroen C3, of bv de Fiat 242. Je kunt ook een Renault Master (grootste type) om laten bouwen, maar dat kost je een slordige 50.000 Euro.... Haha!

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 17:04

Mij lijkt een vrachtwagentje wel lekker. Lekker je paard in dezelfde wagen als jijzelf. Ik vind het toch altijd maar eng dat er 'ruimte' zit tussen jij en je paard als je met de trailer gaat. Ik vind het toch al best eng Haha!

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 17:43

Wij hebben een DAF 400 (voor klein rijbewijs) waar nog 835 kilo in mag volgens de papieren.
De paarden staan er veel rustiger in, laden gaat veel makkelijker omdat het veel lichter en er meer ruimte is.
Er zit nog een ruime zadelkamer in.
Op keuringen is het voor ons ideaal. De merrie staat vast en het veulen loopt los in de wagen en de klep kan open blijven. We hebben dan ook alle ruimte om ze binnen klaar te maken voor de keuring en je staat lekker droog als het regent.

Onze vrachtwagen zat in dezelfde prijsklasse als een nieuwe 2paards trailer, dus de keuze was niet moeilijk...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 18:24

Een vrachtwagentje is ideaal maar met 1 paard niet echt rendabel. Meestal rij je te weinig met de vrachtwagen om alles lekker aan het draaien te houden. In de winter zit je dan vaak te hanessen met startkabels etc.