n.a.v. het topic 'is dit weiland groot genoeg' ben ik erg benieuwd hoe andere mensen hun weiland onderhouden. Ik las hier reacties van mensen die met 5000 m2 weiland te véél gras hebben voor hun 2 of 3 paarden. Ik kan me dit echt niet voorstellen en vraag me nu dus af wat wij verkeerd doen.
We hebben 2 weilanden van elk zo'n 2000 m2 gras. Hierop grazen overdag 1 fjord en 1 welsh A pony, 's nachts gaan de pony's op stal. Wanneer de wei erg nat is worden de paarden in de bak gezet zodat het niet verrot wordt getrapt.
We bemesten zo'n 2x per jaar (langzame groeistof) en strooien dan vaak gelijk ook graszaad erop. We hebben overigens kleigrond. volgens de boeren uit de buurt is het erg goede grond voor landbouw.
Echter, wij moeten vaak bij aanhoudende droogte de paarden al hooi gaan bijvoeren. We hebben nu 1 wei 3 weken vrij gehouden en die was weer redelijk bij gegroeid, nu ze er weer sinds 2 weken op staan is het eigenlijk al weer tijd om ze weer terug op de achterste wei te zetten, echter is deze nog steeds diep droevig kaal... (We hebben die wei 2 weken terug bemest).
Graag dus tips van deze mensen die het wél voor elkaar krijgen hun paarden niet bij te hoeven voeren en er nog hooi van te laten persen ook...

, dus ik haal altijd alle mest eruit. Wij hebben er dit jaar voor gekozen in juli nog een keer te laten injecteren, omdat door de droogte de 1ex niet goed de grond is gegaan.
. Dat bewijst maar eens dat paarden niet veel nodig hebben, zolang ze de hele dag maar kunnen rondknabbelen. Ik vind die lekker, dikke, groene (koeien)weides dan ook veel te vet voor een paard.