De eigenaar ervan heeft thuis zelf een wei en stallen waar zijn paarden staan.
Hij had ons verteld dat hij een 2 ruime stallen ging bouwen op de weide die we gingen huren waar wij dus vanuit gingen dat we die mochten gebruiken omdat we ook fiks geld voor de huur hebben betaald.
Nu de stallen eenmaal af zijn waren wij blij omdat dan af en toe zo is de pony's op stal konden met slecht weer.(want hij gebruikt ze toch niet want zijn paarden staan thuis en dan is een heel stuk verder rijden)
Dus wei komen eergister op de wei aan staat de eigenaar bij de stallen met een onbekende vrouw (weet wel dat het zn eigen vrouw niet was en dat het leek dat hij zo vreemd gaat als de pest teminste hoe hij met haar omging maakt verder allemaal niet uit) dus wij komen daar aan en zeggen van:
Wij: Zo de stal is al ver gevorderd en al lekker de tegels gelegd
Eigenaar: ja hij is nu helemaal af z.
wij: ik zo komen er geen deurtjes voor
eigenaar: nee want het is niet goed als de pony's en paarden opgesloten zitten(
)eigenaar: want wil er geen paarden in hebben want dan ligt de stal vol schijt en dan wil ik niet , maar je kan hier wel een tafel en stoel neer zetten want dan kan je van het uitzicht genieten
Wij: ow dus er mogen geen pony's in , en als ik van de wei wil genieten ga ik wel in de wei zelf zitten tussen de pony's is een stuk goedkoper dan een stal bouwen
eigenaar: nee dat wil ik niet hebben ik kijk nog wel even wat ik ga doen ?
Dus wij hebben met de winter en met koude en regenachtige dagen geen stal
dat wil zeggen als het straks net zo hard gaat vriezen als deze winter dat mijn welshjes gewoon buiten moeten blijven ?
want we mogen zelf geen schuildakje maken of een stalletje dus
wat kan ik doen of wat zouden jullie doen ?