mn paard doet het hier goed op,mn shet wordt echter te dik,zelfs nu met graaskorf om (bijna 24/7) valt ie niet meer af,aan het begin wel,maar nu niet meer,en hij is zeker nog niet op zn ideale gewicht.
ik overweeg nu om een pad om de wei heen te maken (paddock paradise idee) en ze een stukje standweide te geven,en een goed gevulde hooiruif,en dan zo dat de shet niet altijd bij het hooi kan,maar mn paard wel naar behoefte hooi kan eten.
van de twee weides die ik dan heb tussen de paden in wil ik stripbegrazing toe gaan passen.
ik hoop dat dan ook de korf van de shet af kan,dan kan hij ook weer naar behoefte gebruik maken van de liksteen,nu kan hij dat alleen als ik er ben en de korf af is.
voor mn paard zal de stripbegrazing (die voor de shet dan wel genoeg is) al snel veel te weinig zijn,vandaar dat ik voor mijn paard onbeperkt hooi ter beschikking wil stellen,bijv in een kuubkist met hoge rand zodat de shet daar niet uit kan eten.
zouden jullie dit doen?of zouden jullie de situatie laten zoals ie nu is en de shet gewoon met korf om laten lopen?
mijn zorg gaat ook een beetje uit naar het looppad,want dat zal vast wel heel snel stukgelopen worden.
de ene foto is zoals het nu is,en de andere zoals ik het msischien wil gaan maken,wat is jullie keuze en waarom?