Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
daffie1986 schreef:Welk onkruid staat er? Er zijn namelijk onkruiden die door maaien uitbreiden. ik zelf heb ondertussen al heel wat distels in mijn landje staan trekken. Hier was nooit wat aan gedaan en dat was ook wel te zien want bij de wortel waren ze helemaal van hout??? En er ligt ondergronds een heel wortelstelsel, heb het nu wel een grote klap toegediend maar ik zal het nog wel een tijdje bij moeten houden.
ojah en welk grassoort heb je erin zitten? Sommige grassen bestaan uit losse wortels en vormen dus geen ondergronds wortel mat, waardoor het onkruid er makkelijk door heen kan komen. En je bent niet de enige die vorrige jaar ingezaaid heeft en nu heel veel onkruid heeft, daar hadden veel meer mensen last van(tenminste hier bij ons in de buurt wel).
hafjegek schreef:veel onkruid is moeilijk, veel kalk en stikstof strooien, heel vaak maaien, en gras bijzaaien.
maar dat is zo moeilijk allemaal dat het velen malen makkelijker is om het door een boer/loonwerker om te laten ploegen en dan opnieuw in te zaaien.