Paard wil niet naar de wei.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kirstenx

Paard wil niet naar de wei.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-09 12:59

Hoi allemaal.

Mijn paard wil overdag niet naar de wei. Ze staat er wel even in maar dan komt ze gewoon weer terug. Ze staat dan vaak voor aan het hek( in de zon).

Nu heeft iemand gezegt dat ze de wei niet in wil omdat er overdag zoveel dazen zijn. Maar ze helemaal beschermd ( vliegendeken, makser, vliegenspray). Nu doen we haar 's ochtend naar buiten en s' avond ook. Maar de rest van de dag staat ze dan gewoon op stal.

Dus mijn vraag is. Wat zouden jullie doen? Gewoon de hele dag naar buiten dan maar bij het hek of 's ochtends en 's avonds naar buiten en dan maar s'middags op stal.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 13:02

Onze pony's blijven ook liever op stal staan met dit weer, en ook vanwege de dazen. Wij houden ze overdag nu ook binnen, en ze komen 's nachts buiten.

Myou

Re: Paard wil niet naar de wei.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 14:12

Je kan dan beter overdag binnen houden,
maar als het echt zomer word kan dit ene probleem worden omdat dan de stallen veel te heet zijn!

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 14:15

Mijn jaarling plus zijn weidemaatje staat tegenwoordig ook liever in de stal, ze kunnen zelf in en uit lopen, dus dat zegt dan wel wat!

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 14:16

Hier hebben de paarden vrije keus en staan ze ook heel veel in de schuilstal tussen 10 en 16:00 uur. Daarna beginnen ze pas weer een beetje te leven en zoeken ze meer de wei op om wat te eten. Hier lopen ze dag en nacht buiten dus kunnen ze 's nachts hun gemiste uurtjes grazen weer inhalen.

mvs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 10:18

Ik zou als je de mogelijkheid hebt haar inderdaad sochtends en smiddags binnenhouden en dan haar rond 19.00 buiten zetten en de volgende ochtend haar om 10.00 weer binnen halen :j

Ik heb de mogelijkheid niet dus zet haar wel gewoon overdag op de wei.. maar mijn vzpaard heeft daar geen moeite mee, ook niet met dit weer. Maar als je in de zelfde situatie zit zou ik haar gewoon enorm insmeren met vliegenspray

liiisette

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 14:00

ik zou haar wel gewoon 's morgens vroeg even buiten zetten totdat ze bij het hek gaat staan en dan 's avonds ook en dan totdat je op bed gaat ofzo...