wat zouden jullie doen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

welke stal?

stal1
Geen stemmen
stal2
32 (100%)

Totaal aantal stemmen: 32

upperlady

wat zouden jullie doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-09 17:24

Ik zit met een zwaar dilemma. Ik zit te dubben of ik mijn paarden wil verhuizen. graag zou ik wel eens willen weten welke keuze jullie zouden maken.

Het gaat om een merry (vrij lastig dier, ondsnapt overal uit qua afrastering op het land) Ruin en jaarling merry. Het kostenplaatje blijft hetzelfde. De merry en ruin worden allebij getraint voor de sport, startkaarten zijn aangevraagt. Misschien handig erbij te vermelden dat ik geen auto met trailer heb en het met bijde staleigenaren supergoed kan vinden!

Stal 1:

binnenbak
stapmolen
Weidegang in paddocs waar mijn merry niet in mag omdat ze dus over de afrastering springt, ook met kluisters. Dus staat gehele dag binnen. ruin dus ook omdat merry niet alleen kan.
8 paarden in totaal
geen buitenbak
Biks moet ik zelf kopen in de zomer
zelf mesten
geen buitenbak
zelf paarden binnen zetten
weinig toezicht

Stal 2
Superdeluxe stal
2 binnenhallen
paarden staan in kudde dus geen draden
buitenbak
paddock
full pension. (incl. mesten voeren enz)
volledige toezicht.
paarden worden binnen en buiten gezet.
lesmogelijkheid
24 uur per dag toezicht
Kantine+bar
Waarschijnlijk binnenkort een veulen/jaarling/twenter opfok

Ik heb een kindje van 4 dus lijkt het me ook fijn voor hem dar er swinters een verwarmde kantine is.

Ik zit in dubio, help. Nogmaals, Qua kosten is het hetzelfde.

Wat zouden jullie doen?

Petraa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 17:28

Als de kosten hetzelfde zijn, zou ik kiezen voor stal 2.
Of heeft stal twee helemaal geen weidegang en alleen paddocks?

upperlady

Re: wat zouden jullie doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-09 17:29

Jawel stal 2 heeft weidegang en daar staan zon 40/50 paarden bij elkaar in 1 grote kudde

joyce_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 17:30

Als het qua kosten niet uitmaakt, zou ik zeker voor stal 2 gaan. Ik zou dan nog niet eens zo zeer voor de luxe gaan, maar het feit dat je paarden allemaal naar buiten kunnen (dat begrijp ik er iig uit) zou mij heel veel waard zijn. Daarnaast is de service en het goede toezicht ook erg prettig. Je kunt er ten slotte niet 24 uur per dag zelf zijn om je paarden in de gaten te houden.
Daarnaast is de opfok in de toekomst wellicht ook wel prettig voor je jaarling!

Groetjes

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 17:30

Stal 2, dan kunnen al je paardjes lekker naar buiten en je hebt meer extra luxe.

ps laat je je kind achter in de kantine om zelf te gaan rijden?

upperlady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-09 17:30

Ojah, stal 2 organiseert ook iofficele wedstrijden!

upperlady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-09 17:31

@ brainless; Haha nee hoor, de ruin is het paard van mijn moeder maar ik breg hem ui op westrijden, Ze is er dus altijd wel bij!

joyce_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 17:31

Dus dan heb je daar ook nog geen trailer voor nodig! En voor het overplaatsen, kun je vast wel een trailer lenen of de paardentaxi inschakelen.

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 17:33

ik zou ook duidelijk voor stal 2 gaan, bij stal 1 zouden je paarden niet eens de weide op kunnen, daar zou ik persoonlijk echt niet voor kiezen.. + dat stal 2 veel meer luxe mogelijkheden bied voor t zelfde geld ;)

upperlady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-09 17:34

Spousesioor het overplaatsen kan ik vast een van de 2 staleigenaren overhalen, zoals ik zei zijn het bijde goede vrienden, dit maakt het juist zo lastig voor mij. maar mijn paardjes staan op nummer 1

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 17:35

Geen van beiden :n

Ik wil mijn paard niet de hele dag op het hok hebben staan maar ook absoluut niet in zo'n grote kudde buiten!

Zijn dat de enige 2 opties die je hebt?

Margot__X

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 17:35

ik zou stal 2 doe meer toezicht en kunnen ze lekker naar buiten

upperlady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-09 17:37

jeanine het probleem is dus mijn merry die (ook met kluisters) de wei uit springt naar andere paarden.

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 17:40

Maar zijn er geen stallen in de buurt waar ze in kleinere koppels lopen? Hier is het gebruikelijk dat de paarden met zijn 3 a 4en lopen..

40 a 50 paarden zijn veel hoor..dat gaat er ruig aan toe..

En een paard 24uur op stal is voor mij sowieso een no go! En zandhappen met 30gr ook, haha (ik ben wel veeleisend wbt mijn paard)

Martine123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 17:43

duidelijk stal 2 vind ik! veel meer fasciliteiten en je paard kan naar buiten...

mars_loves

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 17:48

Stal 2, zeker weten.
Veel meer mogelijkheden, en lijkt me beter voor de paardjes dat ze naar buiten kunnen, en handiger voor jou dat je bijv. in de winter tijdens de regen en kou binnen kan rijden ;)

upperlady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-09 17:50

Ik heb persoonlijk geen problemen met een grote kudde. Hier heeft mijn vorige paard ook altijd in gestaan. Mijn paard stond nu samen met de ruin en veulen in een paddock. (met gras) maar op een of andere manier wil ze ook bij de andere groep staan. Nu is dat voor mij geen probleem omdat ze heel sociaal is naar andere paarden maar de andere paardhouders gaan op hun achterste poten staan hierdoor.
Ditr uit de wei springen deed ze overigens ook dat die kleine nog nieteens afgespeent was. Het intereseert haar niet. En mijn gedachtegang was dat ze dit wel zou laten als ze bij alle paarden staat. Overigens is ze ook al eens van de weg geplukt omdat ze de afrastering uit is gesprongen en bij stal 2 kan dit niet omdat de weide niet aan de weg ligt.

Mars_loves: sal 1 heeft ook een binnenbak!

dolor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 19:13

ik zou ook voor stal 2 gaan vanwege het feit dat ze dan allebei lekker naar buiten kunnen.
daarbij zitten er ook nog veel voordelen aan voor je zelf zoals het inclusief staan en de wedstrijden

pantuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 19:16

Optie 2 : zou ik persoonlijk al voor kiezen al was het iets duurder.
Hier kunnen je paarden lekker buiten en dat is toch wel veel waard vind ik, daarbij krijg je er meer voor dezelfde prijs :D

Suuzert

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 19:17

Duidelijk stal twee. Het is jammer dat je weg moet bij je huidige stal maar je kunt er altijd nog een bakkie bij gaan doen.

Wesseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 19:19

Absoluut stal 2.. zie alleen maar voordelen, en weidegang staat bij mij echt op nmr 1.
Mijn paard vermaaktte zich overigens prima in een grote kudde 20+, ze kunnen lekker hun ei kwijt, spelen, rennen, gek doen, maar ook lekker rustig grazen.
En hij is nog nooit bloedend de wei uit gekomen hoor :D
Laatst bijgewerkt door Wesseltje op 29-06-09 19:23, in het totaal 2 keer bewerkt

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 19:19

upperlady schreef:
@ brainless; Haha nee hoor, de ruin is het paard van mijn moeder maar ik breg hem ui op westrijden, Ze is er dus altijd wel bij!

Dan is het goed hoor!! hahaha
Ik kende iemand die gewoon de maxi-cosie (met baby) in de kantine zette als zij ging rijden in de veronderstelling dat iemand wel een oogje in het zeil hield (zonder overleg).

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 19:21

tja, ik zal onwijs vallen over de grootte van die kudde... Voor 100% zeker dat mijn paard na een paar dagen niet meer wit is, maar rood...!
Maar als jij aangeeft dat het voor jou geen probleem is, moet je daarvoor gaan...

(vraag me trouwens wel af hoe ze 40 a 50 paarden naar binnen krijgen zonder dat het er ruig aan toe gaat!).

marlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 19:29

zou hier geneens over na hoeven te denken. Ik moet er niet aan denken dat mijn paard 24u per dag op stal staat, niet eens 1 dag eigenlijk. En dan ook die ruin zijn 'uitje' afnemen omdat die merrie niet alleen kan staan. Nee hoor, absoluut stal 2!
Luxe maakt me dan niks uit, maar ze moeten minimaal overdag naar buiten. En ik zie het probleem van een grote kudde niet echt. Heerlijk juist voor die beesten, tis zoals het hoort toch?

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 19:32

Stal 2, absoluut. Zeker wanneer je geen probleem hebt met grote kuddes. Buiten staan is veel belangrijker en voor hetzelfde geld nog wel! Wat heeft stal 1 dat stal 2 niet heeft, als ze hetzelfde geld vragen?