Net een nieuwe bakbodem,..maar nog steeds niet goed!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Alice

Net een nieuwe bakbodem,..maar nog steeds niet goed!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-09 16:10

De mensen waar ik een pony verzorg hebben net een nieuwe bakbodem erin laten leggen omdat
de bodem die er eerst in zat echt veel te zwaar was. Nu zit en grijs zand met leem in en het is al een stuk beter, maar nog is het niet helemaal goed. Ik heb er nog maar een paar keer in gereden, maar het rijd niet fijn als het steeds van hard op zacht overgaat, trainen heeft dan geen zin want hij moet steeds z'n balans vinden. De eigenaar wilde eerst geen nieuwe bodem erin, maar hij vondt het zonde dat ie niet gebruikt werdt en er ook gras in kwam te staan. Ze hebben nu dus veel geld in een nieuwe bakboem gestoken, maar nog blijft ie erg mul in sommige stukken. Ik probeer er maar zoveel mogenlijk gebruik van te maken om hun tevreden te houden en na het gebruik wordt ie weer gesleept. Maar zijn er meer manieren om het te verbeteren?

poes

Re: Net een nieuwe bakbodem,..maar nog steeds niet goed!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 23:15

Veel slepen en goed sproeien is vaak de oplossing, na een tijdje wordt het dan vaster. Echter, als het na een maand of twee niet beter is dan, zal het nooit meer echt goed worden...

Daantje1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 07:03

Hoe lang zit de bodem er nu in?

Het gebeurt wel vaker dat een bodem eerst moet inzakken. Dat duurt eventjes. Door erop te rijden zakt het vaak sneller en beter.

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 07:11

Als de bovenlaag niet goed gemengd is, zou ik dat eerst laten doen door een boer/loonwerker. Daarna regelmatig slepen en juist met dit weer, dagelijks sproeien voor het rijden. De grond moet eerst aanklinken en dat heeft tijd nodig.

Alice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-09 11:32

De bakbodem is er 2 weken geleden ingelegt, en ik heb zo'n vermoede dat het inderdaad niet goed gemengt is, want als ie geslepen is kun je de 2 verschillende kleuren (grijs zand en geel leem) goed zien,...

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 11:34

Een nieuwe bak moet eerst gaan zitten en afhankelijk vanhou vak een bak gebruikt wordt is de eerder of later. Wellicht moet je gewoon nog even geduld hebben.