Geld kwijt of nog andere opties?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Geld kwijt of nog andere opties?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 12:07

Zal het verhaal even kort proberen uit te leggen

In februari ben ik met mijn paard naar een stal verhuisd in Maria Hoop (Limburg). Ik moest toen vooruit ruim 200,- aan inentingen/ontwormingen en borg (50,-) betalen. Er werd netjes bij vermeld dat als ik zou vertrekken en niet alle inentingen en ontwormingen zouden zijn gegeven ik dit geld natuurlijk( ) terug zou krijgen inclusief de borg.
Alles werd heel profesioneel en helder uitgelegd en had er dus alle vertrouwen in dat ik dit geld dus ook terug zou krijgen. :Y) Ik ging er overigens niet van uit dat ik daar weg zou gaan maar bleek helaas toch anders te verlopen. Mijn paard werd er in mijn ogen niet goed verzorgd en hoorde later ook van andere dat ze regelmatig in de avond geen voer kregen, ook stonden ze meer op stal als buiten en heeft mijn paard een wormbesmetting daar opgelopen omdat ze niet adequaat is ontwormd. Tevens heeft ze mok opgelopen door de vieze stal en heb ik het idee dat ze is gaan hoesten door de sterk aanwezige amoniak damp. Ik zal daarnaast maar niet beginnen over de dingen die ze bij mede stalgenoten hebben geflikt (sorry, ander woord kan ik er echt even niet aan geven)

Nu ben ik per juni bij deze stal vertrokken. Kreeg bij het opzeggen een paar zeer aardige en nette opmerkingen naar mijn hoofd en kreeg toen al een nare bijsmaak. Erg raar want ik betaal altijd netjes op tijd en ben geen onrust stokker, in tegendeel. Ruim altijd netjes op en waar nodig wil ik zelfs wel eens de handen uit de mouwen steken.
Ben zelf netjes een rustig gebleven en ben daar totaal niet op in gegaan op de aardige opmerkingen die ik naar mijn hoofd kreeg.

Bij vertrek kreeg ik keurig netjes een brief met daarin wat ik terug zou krijgen aan geld, in totaal zo'n 150,-. Netjes ondertekend en al.
Het geld zou zo spoedig als mogelijk worden overgemaakt. Heb keurig 2 weken gewacht, niks ontvangen..... Heb toen een keurig mailtje verstuurd en ook daar geen antwoord op gehad en ook geen geld
Heb contact opgenomen met het juridisch loket. Die adviseerde mij een aangetekende brief te versturen. Heb ik gedaan, uitslag laat zich raden..... geen geld en geen antwoord. }:0
Ik kan nu enkel nog een brief laten schrijven door een advocaat die ik dan een bijdrage moet betalen maar een zaak kan er zowieso niet van gemaakt worden. Daar is het bedrag te klein voor. Ik kan dus fluiten naar mijn centen.

Misschien weet iemand van bokt nog een manier of heeft iemand een optie hoe ik nog iets kan proberen? Wel graag op een nette manier, ik ben niet uit op wraak, verlaag mij niet graag tot dit soort mensen hun nivo. :+

Ben zojuist ook nog eens bedreigd via de voicemail door hun. Ben van plan om daar tegen een aanklacht in te dienen.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 25-06-09 12:16, in het totaal 1 keer bewerkt

friesiszwart

Re: Geld kwijt of nog andere opties?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 12:14

Ik denk dat het enigste wat je kan doen is regelmatig bellen en mailen. Net zo lang totdat ze je zat zijn en met het geld over de brug zullen komen. Gezien het vermelde heb ik niet het idee dat zij je het bedrag anders terug zullen geven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 12:17

Ik denk dat je toch door moet blijven gaan met bellen, en (aangetekende) brieven sturen, en als ik jou was zou ik ook aangifte van bedreiging gaan doen. Het bewijs staat in je voicemail!

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 12:18

De Advocaat een brief laten schrijven. Kom zeg! Het zou bij mij ook gaan om het principe in dit geval niet eens meer om het geld! Ben benieuwd of je je geld uiteindelijk terug gaat zien. (en idd aangifte doen!)

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 12:19

oei ben ik dus happy dat ik daar niet heen ben gegaan
vond het al een rare zooi daar :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 12:20

Moet eerlijk zeggen dat ik niet zo'n held ben met bellen. Ik laat mij dan totaal ondersneeuwen en zal dus weinig zode aan de dijk zetten. Die optie ga ik dus niet eens proberen.

Aangetekende brieven blijven versturen zal denk ik weinig effect hebben en tevens is dat erg kostbaar, ben maar een student en heb dus niet zo veel centjes....

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 12:21

Je vriend, vader, advocaat laten bellen?

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 12:23

nou meid dit klinkt niet goed

ik kan je helaas geen advies geven
hopenlijk krijg je alles tot op de laatste cent terug betaalt

en aangifte van bedreiging zou ik zeer zeker doen;)

liefs

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 12:23

Jeanine84 schreef:
Je vriend, vader, advocaat laten bellen?

Mijn vriend wil best bellen maar ook hem zullen ze waarschijnlijk alleen maar bedreigen of niet te woord willen staan.
IK heb geen advocaat want die kan ik niet betalen.
Ik heb geen contact met mijn vader.

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 12:24

ik zou in ieder geval even met je telefoon naar het politiburo stappen en aangifte doen van bedreiging

marijkedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 12:24

Hoi NienkeKara,

Ik denk dat je het best met iemand samen er naar toe kunt gaan en ze ermee confronteren. Desnoods gewoon een kennis die sterk in zijn schoenen staat. Probeer het eerst zelf, en als je er niet uit komt en je laat ondersneeuwen kan degene die mee is bijspringen.

Mag ik vragen welke stal dat is? (sta zelf ook in Maria hoop, maar op een andere stal) Mag ook per pb natuurlijk.

Succes ermee.

vorame

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 12:25

Wat is bedreigt?
Ik weet je te wonen en ik kom je opzoeken is bijvoorbeeld geen bedreiging.

Heb je rechtsbijstand?
Ook advocaten hebben vaak een gratis inloop uurtje, daar kun je ook extra informatie inwinnen.
En bureau rechtshulp helpt je ook als je onder een bepaald inkomen zit.

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 12:26

Ik zou dan zo vals zijn en mijn vriend laten bellen uit naam van een advocatenkantoor := Ik heb stage gelopen op een advocaten kantoor en daar was (soms) het eerste gesprek gratis..wellicht dat zij nog een optie weten?

hinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 12:29

vraag nogmaals advies bij het juridisch loket. er zijn ook pro deo advocaten!
en in ieder geval aangifte doen van bedreiging.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 12:29

vorame schreef:
Heb je rechtsbijstand?
Ook advocaten hebben vaak een gratis inloop uurtje, daar kun je ook extra informatie inwinnen.
En bureau rechtshulp helpt je ook als je onder een bepaald inkomen zit.

Nee, ik ben student en kan dat niet betalen rechtsbijstand.
Het bureau rechtshulp heb ik al contact mee gehad. Die kunnen mij helaas ook niet echt verder helpen. Zelfde verhaal als bij het juridisch loket.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 12:30

hinta schreef:
vraag nogmaals advies bij het juridisch loket. er zijn ook pro deo advocaten!
en in ieder geval aangifte doen van bedreiging.

Die pro deo advocaten gaan niet aan de slag voor een bedrag als dit helaas.....

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 12:31

Bel gewoon eens een advocaten kantoor op en leg je verhaal uit..ook advocatenkantoren denken aan hun naam en stellen zich weleens toegankelijk op ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 12:34

Kan ik allicht proberen! Bedankt voor de tip.

nomorebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 12:39

Aangetekende brief sturen met daarin aangegeven dat als ze niet voor dan en dan reageren, je een officiele aanklacht gaat indienen bij de politie. Je wordt niet alleen financieel belazerd maar ook bedreigd. Ben bang dat je aan een advocaat meer geld schuldig bent dadelijk dan het bedrag wat je terug moet krijgen van die stal.....

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 12:41

Wat een toestanden allemaal, klonk zo mooi die stal, destijds.
Idd eens even voorleggen bij een advocatenkantoor, verder begrijp ik dat jij een brief van hen gekregen hebt, waarin zij aangeven jou dit bedrag verschuldigd te zijn? Denk dat daarmee aangetoond is dat ze moeten betalen.

Vreemde lui, trouwens, heel goed voor de naam van een pensionstal...

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 12:44

heel vervelend verhaal,

rechtsbijstand kost overgens ong 11 euro per maand, ze hebben mij al een paar keer goed geholpen met een paar omstandigheden, maar goed daar heb je nu even niets aan, maar rechstbijstand helpt je overal bij he.

ik zou gewoon toch even bellen, geen reactie langs gaan, en net zo lang blijven tot ze je betalen. desnoods iemand meenemen die sterk in zijn schoenen staat. succes

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 12:50

Mhh helaas is het bedrag te laag om er via rechtswege wat aan te doen. Hoe banketstaaf ook.

Zou toch maar eens over een rechtsbijstand verzekering gaan nadenken die ga je toch vaker nodig hebben. In combinatie met andere verzekeringen zijn ze niet echt duur maar wel noodzakelijk.

Zou aangifte doen en dan kijken wat de politie vind en kan doen?.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 12:50

avaluna schreef:
Wat een toestanden allemaal, klonk zo mooi die stal, destijds.
Idd eens even voorleggen bij een advocatenkantoor, verder begrijp ik dat jij een brief van hen gekregen hebt, waarin zij aangeven jou dit bedrag verschuldigd te zijn? Denk dat daarmee aangetoond is dat ze moeten betalen.

Vreemde lui, trouwens, heel goed voor de naam van een pensionstal...

Ik snap het ook niet waarom ze zo doen.
Van heel veel mensen hoor ik wat een slechte naam ze wel niet hebben?

Ik heb ook nog nooit kwaad gepraat over een stal waar ik ben vertrokken, heb zelfs nog regelmatig mensen naar pensionstallen gestuurd waar ik had gestaan (nu nog steeds) maar dit is werkelijk diefstal en besodemieteren in mijn ogen en kan dus weinig positief meer zijn over deze stal.

OKHannes schreef:
Aangetekende brief sturen met daarin aangegeven dat als ze niet voor dan en dan reageren, je een officiele aanklacht gaat indienen bij de politie. Je wordt niet alleen financieel belazerd maar ook bedreigd. Ben bang dat je aan een advocaat meer geld schuldig bent dadelijk dan het bedrag wat je terug moet krijgen van die stal.....

Advocaat wordt idd niks, gaat mij idd meer kosten dan het opbrengt, sterker nog beginnen ze geen eens aan de zaak.
Aangetekende brief heeft weinig zin, op de vorige hebben ze ook al niet gereageerd.

dobbel schreef:
heel vervelend verhaal,

rechtsbijstand kost overgens ong 11 euro per maand, ze hebben mij al een paar keer goed geholpen met een paar omstandigheden, maar goed daar heb je nu even niets aan, maar rechstbijstand helpt je overal bij he.

ik zou gewoon toch even bellen, geen reactie langs gaan, en net zo lang blijven tot ze je betalen. desnoods iemand meenemen die sterk in zijn schoenen staat. succes

Ik weet het en ben er ook wel mee bezig maar studenten zitten nou eenmaal niet dik in hun slappe was helaas. En alles wat ik kan besparen bespaar ik toch wel erg graag.

Langs gaan lijkt mij geen strak plan, ben niet zo'n held....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 12:51

Eens contact opnemen met 'de rijdende rechter'? :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 12:52

Ik heb overigens een brief hier liggen door hun ondertekend met het bedrag wat zij mij terug zullen betalen.....

*zoekt site rijdende rechter*