In februari ben ik met mijn paard naar een stal verhuisd in Maria Hoop (Limburg). Ik moest toen vooruit ruim 200,- aan inentingen/ontwormingen en borg (50,-) betalen. Er werd netjes bij vermeld dat als ik zou vertrekken en niet alle inentingen en ontwormingen zouden zijn gegeven ik dit geld natuurlijk( ) terug zou krijgen inclusief de borg.
Alles werd heel profesioneel en helder uitgelegd en had er dus alle vertrouwen in dat ik dit geld dus ook terug zou krijgen.
Ik ging er overigens niet van uit dat ik daar weg zou gaan maar bleek helaas toch anders te verlopen. Mijn paard werd er in mijn ogen niet goed verzorgd en hoorde later ook van andere dat ze regelmatig in de avond geen voer kregen, ook stonden ze meer op stal als buiten en heeft mijn paard een wormbesmetting daar opgelopen omdat ze niet adequaat is ontwormd. Tevens heeft ze mok opgelopen door de vieze stal en heb ik het idee dat ze is gaan hoesten door de sterk aanwezige amoniak damp. Ik zal daarnaast maar niet beginnen over de dingen die ze bij mede stalgenoten hebben geflikt (sorry, ander woord kan ik er echt even niet aan geven) Nu ben ik per juni bij deze stal vertrokken. Kreeg bij het opzeggen een paar zeer aardige en nette opmerkingen naar mijn hoofd en kreeg toen al een nare bijsmaak. Erg raar want ik betaal altijd netjes op tijd en ben geen onrust stokker, in tegendeel. Ruim altijd netjes op en waar nodig wil ik zelfs wel eens de handen uit de mouwen steken.
Ben zelf netjes een rustig gebleven en ben daar totaal niet op in gegaan op de aardige opmerkingen die ik naar mijn hoofd kreeg.
Bij vertrek kreeg ik keurig netjes een brief met daarin wat ik terug zou krijgen aan geld, in totaal zo'n 150,-. Netjes ondertekend en al.
Het geld zou zo spoedig als mogelijk worden overgemaakt. Heb keurig 2 weken gewacht, niks ontvangen..... Heb toen een keurig mailtje verstuurd en ook daar geen antwoord op gehad en ook geen geld
Heb contact opgenomen met het juridisch loket. Die adviseerde mij een aangetekende brief te versturen. Heb ik gedaan, uitslag laat zich raden..... geen geld en geen antwoord.
Ik kan nu enkel nog een brief laten schrijven door een advocaat die ik dan een bijdrage moet betalen maar een zaak kan er zowieso niet van gemaakt worden. Daar is het bedrag te klein voor. Ik kan dus fluiten naar mijn centen.
Misschien weet iemand van bokt nog een manier of heeft iemand een optie hoe ik nog iets kan proberen? Wel graag op een nette manier, ik ben niet uit op wraak, verlaag mij niet graag tot dit soort mensen hun nivo.
Ben zojuist ook nog eens bedreigd via de voicemail door hun. Ben van plan om daar tegen een aanklacht in te dienen.
Ik heb stage gelopen op een advocaten kantoor en daar was (soms) het eerste gesprek gratis..wellicht dat zij nog een optie weten?