weiland sproeien, welke pomp ed??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lynn_Nikita

weiland sproeien, welke pomp ed??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-09 20:28

Mijn weiland is nu net een hooi opslag, allemaal dode en gele sprietjes en aangezien het komende dagen weer niet gaat regenen ben ik aan denken om te gaan sproeien
ik heb een grondwaterput, maar geen stroom,,,,,,
Ik kan wel een aggregaat regelen

Hoe sproeien jullie?
Wat voor een pomp hebben jullie en hoe hebben jullie hem aangesloten?
Hoevaak sproeien jullie en wat doen jullie om diefstal van pomp ed te voorkomen?

Caira

Re: weiland sproeien, welke pomp ed??

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 20:32

uh ik sproei, of eigenlijk injecteer met de mestinjecteur met water erin

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 20:33

Wij hebben een pomp bij Cranenbroek gehaald, een prima pomp en wij sproeien elke avond. Voor diefstal hoef ik niet bang te zijn en stroom hebben we met lang verlengsnoer. Maar er is al een topic over.

isverwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 20:34

Wij hebben een grondwaterpomp in de schuur staan. We sproeien met een tuinsproeier, gewoon een ronde, die haalt wel een cirkel van 20 meter. De leiding komt er bij de wei weer uit, dus hoeven we een groot stuk met slangen te slepen.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-09 20:35

ja, ik vraag me af hoeveel ampere ik nodig heb voor een pomp
overal staan pompen te koop, maar hoe sterk moet die zijn??

Ik heb 3 normale sproeiers

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 20:39

Onze is 1500 watt en heeft veel druk. Een pomp die je niet steeds heoft te ontluchten, gewoon aanzetten en hij pompt.

isverwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 20:41

Hmm, ik kan zo op de pomp niet zien hoeveel ampere hij heeft. Zal hem m'n vader eens vragen.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-09 21:12

ja, alvast bedankt henkjan

russel, heb jij gewoon stroom of ook een aggregaat of zo? en hoeveel sproeiers heb je daarop aangesloten?

Boxer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 07:47

Wij hebben een minihaspel en een grondwaterput met een pomp op krachtstroom (380 Volt).
De kracht die je in je pomp nodig hebt, is afhankelijk dus van hetgeen waar je mee sproeit.
Ik heb alleen geen idee wat de capaciteit van ons spul is.
Ik kan in ieder geval met deze pomp ook 100 meter buizen met daarop 7 sproeiers (diameter buizen 60) van water voorzien. Denk aan een 7 m3 ?

Maar in ieder geval:
grondwaterpomp, vaste opstelling (wel ontluchten, das beetje minder), op krachtstroom, binnen opgesteld, dus beetje anti-diefstal :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 13:40

Wij hebben gewoon stroom, heb daar 2 spoeiers op aangesloten, maar de druk is zo gigantisch dat het beter is meerdere sproeiers te hebben, gaat ook gebeuren omdat ik ook de buitenbak wil sproeien.

Zorg wel dat de dikaderige draad gebruikt en niet zomaar een haspeltje, zeker ook als je de draad buiten laat liggen, is niet goedkoop, maar wel veilig.

vorame

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 13:45

Is je grondwater put wel diep genoeg?
Anders trek je hem meteen leeg.

Fortuna22

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 13:49

Russel; hoe zwaar is jou pomp dan?Ik ben namelijk ook op zoek naar een pomp om 6-8 sproeiers op te zetten voor in de bak.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 13:51

Ik ga voor je kijken of ik het kan vinden, pomp hoeft ook niet ontlucht te worden, de eerste keer even kannetje water er in en dan de volgende keren gewoon stekker er in en hij sproeit.

Wij hebben de dikke gele slangen gebruikt, de dunne voor de waterkraansproei gebeuren zijn te dun om de druk aan te kunnen.

Wij hoeven niet op te pompen, pomp ligt in een licht stromend stroompje, dus laag grondwaterpijl hebben wij geen last van, ook niet van roest, dus dat is ook wel fijn om te weten, anders is je gras oranje :D :D

Pomp 1Kw en 4,8 m3 per uur., merk Top Garden.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 01-07-09 13:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Fortuna22

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 13:53

Ah dus gaat niet werken met dunne slangen?das jammer..
Maar kan nergens vinden wat voor een pomp we zouden moeten aanschaffen...Alvast dank Russel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 14:00

Fortuna22

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 14:03

Thanks!Ga kijken.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-09 20:33

ik ga ook eens kijken russel

had eergisteren d eboer gevraagd die het naastgelegen land aan sproeien was of die de sproeire ook in mijn wie kon zetten, waren 48 meter extra slang uitrollen voor hem, verder geen extra werk, moest ik 60!!!! euro betalen
schrok me rot, 4 uurtjes sproeien, moet eens mijn hele wei, en hij heeft alleen de haspel verder hoeven afrollen.
Gronswater is gratis, diesel voor tractoren ook niet zo heel veel. dus die heeft fijn zakcentje kunnen bijverdienen

ik kan nu gelukkig de pomp van een oom lenen, kijken hoe die bevalt en dan koop ik me een eigen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 22:16

60 euro? :D :D :D sproeien kost hem misschien een kwartje die 4 uur!!!

gewoon zelf eentje kopen, ik heb een mega goeie!!! Hoef niet te ontluchten, had er voor eentje die dus wel moest worden ontlucht eer je hem aan de praat kreeg, man o man was soms wel een uur bezig om hem aan de praat te krijgen.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-09 22:20

ja, ik vond het ook belachelijk veel geld, vooral omdat hij aangrenzend van mijn weiland aan sproeien was

ik kirjg nu dus een pomp te leen, even kijken hoe die bevalt en dan evt dezelfde soort kopen

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 08:22

jammer dat dat bedrijf alleen in Brabant zit Russel! Heb er leuke en goedkope dingen gezien! Is het de moeite waard om er een reisje vanuit Friesland tegenaan te gooien deze zomer? :P

En werken jullie met van die tuin sectorsproeiers? Ik overweeg een grondwaterbron en pomp voor de bak en wei, als drinkwater voor de paarden en om te kunnen sproeien.

Fortuna22

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 08:35

Ik heb ook een grondwaterbron voor drinkwater en besproeing.Zorg wel dat je hem diep genoeg laat boren.
Hewt bevalt mij prima,het water is goed en altijd voldoende!

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 08:41

hoe diep moest hij bij jullie? En kun je een indicatie geven van de kosten?

Fortuna22

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 08:50

Volgens mij was het dieper dan 9mtr.Maar bij ons zit het niet erg diep.
Het is een tijdje geleden maar ik geloof 300-350 euro per bron(heb er 2 tegelijk laten doen)
Ik heb het bij een boer uit de buurt laten doen,dat is een stuk goedkoper dan bij een officieel bedrijf maar je moet even zoeken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 12:45

joyce B schreef:
jammer dat dat bedrijf alleen in Brabant zit Russel! Heb er leuke en goedkope dingen gezien! Is het de moeite waard om er een reisje vanuit Friesland tegenaan te gooien deze zomer? :P

En werken jullie met van die tuin sectorsproeiers? Ik overweeg een grondwaterbron en pomp voor de bak en wei, als drinkwater voor de paarden en om te kunnen sproeien.

O echt wel, dan maak je er een leuke dag van, ga je bv ook even naar de Loonse en Drunense duinen en in de avond even ergens een hapje doen, vast wel een leuke plaats voor je ergens.

Maar bel ze eens, misschien sturen ze je de pomp op?

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 14:04

op de website staat heel duidelijk dat er niets verzonden wordt :P

Mijn broertje woont in Tilburg, daar gaan we binnenkort heen, misschien dat ik mijn man dan zo ver krijg dat hij even wil gaan kijken :D