Ze heeft echter een groot probleem: Ze wil achter geen voet geven. Ze gaat echt slaan (ook zijwaarts!). Ik dacht eerst dat het aan mij lag, maar ook bij anderen lukt het niet. Gisteren een smit erbij gehad die dus ook de grootst mogelijke moeite had haar zover te krijgen (wat ook pas lukte na veel gedoe).
Ik heb al geprobeerd haar boos toe te spreken als ze slaat (ook flinke por tegen haar buik) en juist te prijzen wanneer ze haar voet ook maar ietsjes optilde. Ook juist sussend toespreken... niets helpt.
Volgens de smit (die dus gisteren voor mij de hoeven heeft uitgekrabt) is het gewoon "uitproberen" en ligt het dus niet aan de rug of iets dergelijks.
Wie heeft een goede tip om haar de voeten te laten optillen, want ik begin nu zelf ook wel bang te worden om een poging te wagen omdat ik liever geen hoef in mijn gezicht wil krijgen
Hoe kan ik haar afleren om uit te proberen?Ohja, voor gaat het uit de kunst, ze leunt wel iets, maar dat is te doen.
Het is net of ze bang is als iemand aan haar achterbenen zit. Verder is ze gewoon nooit aggressief of zo (wel een beetje ondeugend
)Vast bedankt!
dat is dus een beetje mijn probleem, ik ben nogal zachtzinnig aangelegd van mezelf (kan er zelf al helemaal niet tegen als iemand zijn stem verheft tegen mij, laat staan schreeuwen of schelden) dus doe dat ook een ander niet aan... maarja. je hebt wel gelijk, de smit gaf haar ook een lel terug....