op stal hadden we de grote schoonmaak, stallen zijn net een half jaartje oud dus vonden we het wel een tijd, nu wouden we de voerbakken doen, maar het voer zat bij sommige zo vastgebakken dat het met heet water een groene zeep en een schuurspons niet allemaal er af wil. hebben ook een spatel voor plamuren gebruikt om de grote resten eraf te schrapen.
ik wil dus graag weten wat er beter helpt om ze mooi schoon te krijgen
mvg Anja
Aukelizzy
Geplaatst: 23-06-09 16:25
Je kunt het hete sop het beste een tijd in de voerbak laten staan dan weekt het wel los. Blijft een lastig klusje hoor bij sommige paarden. Succes
Inderdaad weken. Al het spul wat je erin gooit is plantaardig, dus na een tijdje zou het zoiezo los moeten laten. Zeep zou ik zoveel mogelijk vermijden, omdat het voerbakken zijn, waar ze dagelijks met hun tong langs likken. Die spatel zou nog wel eens krassen kunnen veroorzaken. Kijk anders eens voor zo een grote blauwe voerton. Voerbakken erin, tot de rand vullen met zeer heet water en dan wachten tot het water weer op kamertemperatuur is, dan zou het toch wel losgeweekt moeten zijn... Zo niet, dan kun je er altijd nog met een spons langs.
Zira1994
Geplaatst: 23-06-09 16:28
ik lees ook even mee heb namelijk gister net de maden uit de voerbak van mn verzorgpony gehaald en kreeg er toch wel een beetje smetvrees van
ik zou ook zeggen: geen zeep, maar alleen water om het in te laten weken...
DubbelFun
Geplaatst: 23-06-09 18:30
Om de reden dat die vaste voerbakken dus idd zo smerig worden heb ik ze er helemaal uitgesloopt. Ze krijgen nu voortaan hun krachtvoer uit rubber bakken die lang meegaan, veilig zijn en makkelijk schoon te maken.