een nieuw zadel...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
quincy

Berichten: 221
Geregistreerd: 16-01-02
Woonplaats: oost-vlaanderen

een nieuw zadel...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-03 12:11

Hoi,ik zou graag een nieuw zadel kopen voor mijn paard. Tot nu mocht ik altijd een gebruiken van vrienden omdat Quinz nog niet uitgegroeid was. Nu zal ze alleen nog maar wat spieren bijkweken maar dat zou geen kwaad kunnen. We hebben al 5 verschillende zadels geprobeerd maar geenenkel past. (2de handszadels van de manege) Je zou zeggen dat ze een hoge schoft heeft maar als je een zadel met hoge boom oplegt past het niet. Dan nemen we een zadel met lage schoft maar dat past ook niet. Dan nemen we een zadel met gewone boom maar dan ligt de zitting zo raar Verward

weet iemand hoe ik anders kan meten wat voor een soort zadel ze moet hebben? Ik heb me al laten vertellen dat je de schofthoogte moet weten. Volgens mij is dat niet voldoende. Kunnen jullie niet helpen?

laura

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 12:13

Het is vooral de breedte van de schoft en schouders die erg belangrijk is.

Maar als je er zelf geen verstand van hebt zou ik een zadelpasservice laten komen. Divoza vraagt er bijv 50E voor, en dan weet je tenminste zeker dat je zadel goed ligt.

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 12:38

Hoi!
Gewoon idd een zadelpasservice laten komen.

Je kunt een grotere ruitersportzaak in je omgeving vragen of zij zadels komen passen, en zo niet, of ze een goede weten.
Vraag het ook aan andere mensen met eigen paarden in jouw omgeving, welke zadelpasservice ze hebben laten komen, of ze er goede ervaringen mee hebben enz.

Veel succes met het vinden van een goed zadel! Lachen