vlechten onder de deken ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

holyfield

vlechten onder de deken ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-09 13:39

ik heb een shet x welsh met zomer eczeem ze draagt dit jaar voor het eerst een eczeem deken
nou lijkt het erop dat de manen door de deken alsnog een beetje kapot gaan.
kan ik dit verhelpen door de manen in te vlechten onder de deken ? of gaan ze daar alleen maar meer kapot van ?

Wig_love

Re: vlechten onder de deken ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 13:40

1ste x dat ik hoor dat ze kapot gaan onder een deken, bij ons staat alles wat exceem heb onder een denken en manen ingevlochten (friezen). en deze breken niet af. lijkt mij dat het geen kwaad kan!

ILoveMyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 13:43

Hahaha wat grappig is dit, ik zit met precies hetzelfde probleem.
Ik heb ook een shet x welsh met zomereczeem en zijn manen gaan ook altijd een beetje kapot.. Vroeg me ook altijd af of het kwaad kan als je bijv. een hengstenvlecht maakt onder de deken. Ik wacht ook even reacties af.
(aan mij heb je ook niks he..)

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 14:37

Wij hebben onze eczeempony ook onder een deken staan, manen gaan idd soms toch een beetje kapot. Een hengstenvlecht gaat er snel uit (ook onder een deken).
Gewone vlechten kan een oplossing zijn, maar dan moet je die wel regelmatig uitkammen en op nieuw doen. Het ligt ook een beetje aan het soort haar dat je pony heeft, maar ik vind dat het onder een deken nog eerder vervilt dan zonder.

ILoveMyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 06:47

Gaat het niet irriteren onder zo'n deken?

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 22:13

Ik hoor eigenlijk dat bijna iedereen vlecht onder een deken. In een stuk of 6 tot 10 vlechten. Als jij het gewoon vaak genoeg weer losmaakt lijkt het me juist veel beter zitten, het zit niet knel ofzo. (maargoed, dit is dus niet uit eigen ervaring)

holyfield

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-09 09:41

bedankt voor de reacties. ik ga het in ieder geval proberen. er word zowiezo elke 2e dag met haar gereden of gemend en dan haal ik de vlechten er uit. lijkt mij vaak genoeg toch ?
het is het proberen in ieder geval waar maak ik uit de reacties op.

shavanah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 08:38

Mijn ervaring is dat het gaat irriteren en dat ze juist gaan schuren vanwegen de vlechjes..

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 08:51

Ik heb ook vlechten onder de exceemdeken en bij mij schuren de manen dan niet af. Als ik ze er los onder heb wel.
Dus je kunt het altijd proberen toch.