Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

celticpony schreef:volgens mij is het wel degelijk strafbaar om paarden te weiden of grond met jacobskruid??? of waren ze er mee bezig???
EstherHegt schreef:3) Herbiciden; Het is af te raden om herbiciden te gebruiken bij droogte of extreem hoge of lage temperaturen. Onder deze omstandigheden groeien de planten namelijk een stuk langzamer en werken de herbiciden minder goed. Herbiciden kunnen ook andere plantensoorten doden en schakelen zo dus ook de natuurlijke concurrentie van Kruiskruid uit.
Naaltje schreef:EstherHegt schreef:3) Herbiciden; Het is af te raden om herbiciden te gebruiken bij droogte of extreem hoge of lage temperaturen. Onder deze omstandigheden groeien de planten namelijk een stuk langzamer en werken de herbiciden minder goed. Herbiciden kunnen ook andere plantensoorten doden en schakelen zo dus ook de natuurlijke concurrentie van Kruiskruid uit.
is dit een manier om er ook echt effectief vanaf te komen?
is dit ''zelf'' te doen? dan is het misschien iets om mijn stalhouder te opperen![]()
overigens hebben wij er weinig aan om te verwijderen.. als de rest van de omgeving ze laat staan..

Naaltje schreef:als het gewoon nog groeit eten ze het idd niet, als je het vers uitgeplukt is pissen en poepen ze er hier op
(ja ook hier stikt het van die zooi..)
in de weide waar ze nu lopen hebben ze het gras bijna overal eraf (stond zo'n 50cm hoog!) en de jkk plantjes zie je nu mooi blijven staan, die gaan er binnen een week uit, vóór ze gaan bloeien
laatst toen ik stond te steken in de wei en alles op een berg gooide kwamen de paarden 1 voor 1 langs om hun behoefte OP de berg planten te doen
maak dat je hem uitsteekt en afbrandt voor hij gaat bloeien, anders heb je er volgend jaar minstens 2x zoveel
EstherHegt schreef:Kun je een haag planten? Bij akkerdistel is dat ook vrij effectief om de eventuele zaadverspreiding van naburige percelen af te vangen.
Daarbij proberen je zode zo dicht mogelijk te houden.
EstherHegt schreef:Misschien kun je eens hier kijken Soms is er zelfs een mogelijkheid tot subsidie.
sandra3235 schreef:Zo ben ik ook aan het denken gezet, mijn man krijgt een leverpunctie maandag ivm absurd hoge leverwaardes,mocht er niets uit komen(wat ik ook hoop) zou dat ooit te maken kunnen hebben met het trekken van het JKK?Toen we het bij het begin er nog niet veel van wisten is dat met blote handen gedaan.Erna altijd met handschoenen die we erna weggooiden.Ik zal het in ieder geval melden bij de internist.