inderdaad spray's! maar wat ik vaak doe is eerst lekker wassen en dan ook nog met conditoner (of hoe je t ook schrijft(A)) of anti-klit,, gewooon voor mensen! scheelt ook al een heleboel even in laten trekken en uitwassen!:) en dan spray er in. en dan met je vingers uitpluizen!!:D
Je kunt het beste anti-klitspray gebruiken. Deze zijn te koop bij ruitersportzaken, en ook wel op internet. Ik denk dat ze rond de €10,- zijn, maar dit is natuurlijk ook weer afhankelijk van het merk, en de hoeveelheid. Er zijn ook antiklitsprays met langdurige werking, deze zijn aan te raden, aan de beginpost is namelijk af te leiden dat het een probleem is dat altijd zo is, en niet alleen voor een wedstrijd ofzo.
Deze sites zijn de eerste 2 die ik vond, ik weet niet of het meteen de beste zijn hoor. Als ik jouw was zou ik naar een ruitersportzaak gaan in de buurt, daar hebben ze het eigenlijk meestal wel, en kunnen ze je ook goed adviseren.
ik gebruik split ends van de HEMA, het is een soort gel die je eerst in je handen moet wrijven en dan alleen in de puntjes doen, dan vlieg je echt door die manen heen;) het is niet zo duur (zeker onder de 10 euro, weet preciese prijs niet meer)en je doet er erg lang van omdat je het alleen maar in de puntjes ene beetje hoeft te doen