Hoi,
mijn paardje heeft thuis de luxe over een mooi weiland en meerdere stallen te beschikken, waarvan 1 inloopstal (was eerst verhuurd, maar die pony ondertussen verkocht). Nu heb ik haar het liefst dag en nacht buiten staan en wilde dus gebruik gaan maken van de inloopstal. Er is echter één probleem: ze vind de stal doodeng!
Weet niet wat er is gebeurd, maar ze durft de stal niet in, en als ze eenmaal in is, probeert ze ook zo snel mogelijk weer naar buiten te vliegen. De stal is 3.5x3 en behoorlijk hoog, dus lijkt mij dat het groot genoeg is, ook is er veel daglicht. Ik heb geprobeerd haar alleen in de stal te voeren zodat de verleiding te groot ging worden, maar ook op deze manier kan ik haar niet omkopen. Haar gewoon met veel voer in de stal opsluiten zodat ze er aan went durf ik ook niet, heb het geprobeerd maar toen werd ze zo gek dat uit veiligheid maar los heb gelaten. Verder is het een heel erg makkelijk paard wat nergens bang voor is, normaal gaat ze vreemde situaties juist met zeer veel nieuwsgierigheid te lijf.
Wie heeft tips?