Paard blijft stal eng vinden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Paard blijft stal eng vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 22:06

Hoi,

mijn paardje heeft thuis de luxe over een mooi weiland en meerdere stallen te beschikken, waarvan 1 inloopstal (was eerst verhuurd, maar die pony ondertussen verkocht). Nu heb ik haar het liefst dag en nacht buiten staan en wilde dus gebruik gaan maken van de inloopstal. Er is echter één probleem: ze vind de stal doodeng!

Weet niet wat er is gebeurd, maar ze durft de stal niet in, en als ze eenmaal in is, probeert ze ook zo snel mogelijk weer naar buiten te vliegen. De stal is 3.5x3 en behoorlijk hoog, dus lijkt mij dat het groot genoeg is, ook is er veel daglicht. Ik heb geprobeerd haar alleen in de stal te voeren zodat de verleiding te groot ging worden, maar ook op deze manier kan ik haar niet omkopen. Haar gewoon met veel voer in de stal opsluiten zodat ze er aan went durf ik ook niet, heb het geprobeerd maar toen werd ze zo gek dat uit veiligheid maar los heb gelaten. Verder is het een heel erg makkelijk paard wat nergens bang voor is, normaal gaat ze vreemde situaties juist met zeer veel nieuwsgierigheid te lijf.

Wie heeft tips?

Palmera

Re: Paard blijft stal eng vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 14:44

Kan het paardje een trauma hebben? Misschien opgelopen bij een vorige eigenaar?

En heeft ze een weidemaatje die er wel in durft? Want dan zou ik het echt over die boeg gaan gooien. Laat het weidemaatje maar zien dat het kan en niet eng is.

En al zou ze er nooit in gaan... Maakt dat veel uit? Ze heeft de keuze, en als ze om wat voor reden dan ook die stal niet in gaat heb jij toch wel je best gedaan lijkt mij.

wittedirk

Re: Paard blijft stal eng vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 21:24

staat er dan wel links en/of rechts van jou paard een ander paard? geef altijd voer in de box totdat ze ontspannen begint te worden en weet dat er altijd voer ligt in de box.
blijf desnoods even bij je paard zolang hij/zij nog onrustig is. misschien heeft jou paar nooit eerder in een box gestaan, vriendjes om haar heen en eten zullen haar helpen!